Twój wynik: Zarządzanie wiedzą

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
Podczas orientacji globalnej dominującą koncepcją zarządzania było:
Zarządzanie marketingowe
Zarządzanie funkcjonalne
Zarządzanie strategiczne
Pytanie 2
Do sposobów zachowania się społeczeństwa w warunkach Nowej gospodarki zaliczyć można
sposobów uczenia się, a po zakończeniu szkoły instruktaż w miejscu pracy
Uczenie się w każdym miejscu i czasie, uczenie ustawiczne
Lojalność pracownika wobec samego siebie
Pytanie 3
Gospodarka oparta na wiedzy to gospodarka
Bazująca na produkcji przemysłowej
Bezpośrednio bazująca na produkcji, dystrybucji i użyciu wiedzy oraz informacji
Inwestycje w środki trwałe i infrastrukturę materialną są podstawą rozwoju gospodarczego
Pytanie 4
Do cech gospodarki opartej na wiedzy, zaliczyć można:
Przewidywalność cyklów gospodarczych, stabilizację
Stabilność warunków otoczenia
Otoczenie określane jako „burzliwe pole”…
Pytanie 5
W organizacjach opartych na wiedzy:
Dominującą koncepcją zarządzania jest zarządzanie marketingowe
Skoncentrowanie marketingu na relacjach
Najważniejsze jest minimalizowanie kosztów
Pytanie 6
Do zasobów niematerialnych organizacji zalicza się
Zasób ludzki
Kulturę organizacyjną
Zasoby finansowe
Pytanie 7
Licencje to element:
Kapitału strukturalnego
Własności intelektualnej
Kapitału ludzkiego
Pytanie 8
Do cech organizacji opartych na wiedzy zalicza się:
Traktowanie zdarzeń nietypowych jako zagrożenie
Oparcie sposobów działania na sformalizowanych procedurach
Źródłem władzy menedżerskiej jest posiadana wiedza
Wykorzystanie proaktywnych strategii konkurowania
Wartość rynkowa zdeterminowana jest przez wartość zasobów niematerialnych
Najważniejszym zasobem są środki finansowe
Pytanie 9
Wiedza w ujęciu zachodnim to:
Uzasadnione i prawdziwe przekonanie
Informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
Potwierdzone przekonanie
Wiedza o tym co wie człowiek
Pytanie 10
Do elementów wiedzy ugruntowanej zalicza się
Markę
Wiedzę jawną
Produkty
Wiedzę zapisaną w umyśle człowieka
Pytanie 11
Elementy techniczne, jak znajomość rzeczy i umiejętności są składnikiem:
Wiedzy jawnej
Wiedzy ukrytej
Elementów poznawczych
Kapitału strukturalnego
Pytanie 12
Japońskie ujęcie aktywów wiedzy, umiejętności i know-how indywidualnych osób zalicza do:
Kapitału społecznego
Konceptualnych aktywów wiedzy
Kapitału strukturalnego
Doświadczalnych aktywów wiedzy
Pytanie 13
W japońskiej koncepcji zarządzania wiedzą:
Informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
Informacja jest składnikiem wiedzy
Pytanie 14
Zarządzanie wiedzą to:
Stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
Proces transferu, kreowania, zapisywania i wykorzystania wiedzy
Proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
Pytanie 15
Do funkcji cyklicznych zarządzania wiedzą zalicza się:
Decydowanie
Organizowanie
Koordynowanie
Planowanie
Pytanie 16
Do faz procesu SECI zalicza się:
Empiryczne uczenie się
Internacjonalizację
Kombinację
Customizację
Pytanie 17
Jeśli:
System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji należy rozwijać u pracowników umiejętności obsługi systemów komputerowych
Organizacja stosuje strategię tworzenia wiedzy powinna oprzeć swój system zarządzania wiedzą na strategii personalizacji
Organizacja stawia na transfer i rozwój wiedzy ukrytej powinna szczegółowo programować zachowania pracowników i uniemożliwiać rozwój nieformalnych kontaktów pracowników
Pytanie 18
Jeśli pracownik notuje wypowiedź szkoleniowca na temat sposobu obsługi sprzętu (górniczego?) to:
Pozyskuje wiedzę
Ugruntowuje wiedzę
Kodyfikuje wiedzę
Pytanie 19
Jeśli pracownik opracował instrukcję obiegu dokumentów to
Rozwija wiedzę ugruntowaną
Rozwinął syntetyczne aktywa wiedzy
Rozwija elementy poznawcze wiedzy ukrytej
Pytanie 20
Lojalność pracownika wobec samego siebie oznacza:
Rekomendowanie samego siebie
Tworzenie pozytywnych relacji ze wszystkimi podmiotami otoczenia
Że wizerunek klienta się nie liczy
Pytanie 21
Aby osiągnąć stan samoorganizacji należy:
Wprowadzić twórczy chaos
Oprzeć system motywacji na sankcjach
Ściśle kontrolować i sterować zachowaniami pracowników
Pracownik powinien mieć pełny dostęp do wszystkich informacji
Pytanie 22
Prawdą jest że:
Ludzie powinni uczyć się przez całe życie
Aby wprowadzić gospodarkę opartą na wiedzy ludzie muszą dostrzegać w przyszłości lukratywne perspektywy
Dla organizacji opartych na wiedzy najważniejsze są praktyczne umiejętności - wiedza teoretyczna ma drugorzędne znaczenie.
Pytanie 23
Podczas orientacji globalnej dominującą koncepcją zarządzania było
Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie funkcjonalne
Zarządzanie marketingowe
Pytanie 24
System ZW oparty zostanie na strategii kodyfikacji jeśli:
jest niski stopien ukierunkowania produktu
przemysł w którym rozwija sie przedsiębiorstwo rozwija się intensywnie
często pojawiają sie problemy wymagające podczas rozwiązywania wiedzy eksperckiej
Pytanie 25
Gospodarka oparta na wiedzy to gospodarka:
ująca na produkcji przemysłowej
Bezpośrednio bazująca na produkcji, dystrybucji i użyciu wiedzy oraz informacji
w której rozwój bazuje na inwestycjach w zasoby niemateriale
Pytanie 26
Do cech GOW zaliczyc mozna:
przewidywalność cyklówotoczenia
sieciowość
globalizacje
niezmienności warunków otoczenia
Pytanie 27
Do zasobow niematerialych organizacji zalicza sie
zasób ludzki
srodki trwałe
marki produktów
Pytanie 28
Licencja to element
kapitału strukturalnego
kapitału ludzkiego
własności intelektualnej
Pytanie 29
Do cech organizacji opartych na wiedzy zalicza sie:
źrodlem wiedzy menadzersiej jest posiadanie wiedzy
wartośc rynkowa zdeterminowa jest przez wartosc zasobów niematerialych
wykorzystywanie reaktywnych strategii konkurowania
traktowanie zdarzen nietypowych jako zagrożenie
Pytanie 30
wiedza w ujęciu japońskim to :
informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
potwierdzone przekonanie
dane+informacje
wiedza o tym co wie człowiek
ba
Pytanie 31
W zachodnim ujęciu wiedzy:
informacja jest składnikiem wiedzy
informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
informacje rozpatruje się rozłącznie od wiedzy
Pytanie 32
Wskaż cechy wiedzy:
potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
wiedza jako sama w sobie moze stanowic produkt
raz wykorzystana nie dezaktualizuje się
Pytanie 33
Elementy techniczne jak znajomosc rzeczy i umiejetnosci sa składnikiem:
ba
kapitału strukturalnego
wiedzy jawnej
elementów poznawczych
wiedzy ukrytej
Pytanie 34
Japońskie ujęcie aktywów wiedzy, umiejętności i know-how indywidualnych osób zalicza do:
Kapitału społecznego
Doświadczalnych aktywów wiedzy
Konceptualnych aktywów wiedzy
Kapitału strukturalnego
Pytanie 35
Zarzadznie wiedza to:
stanowiska i zespoły pracownicze realizujace funkcje ZW
proces transferu kreowania zapisywania i wykorzystywania wiedzy
proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
Pytanie 36
Do funkcji ciąglych ZW zalicza sie
planowanie
organizowanie
decydowanie
koordynowanie
prace z ludxmi
Pytanie 37
Jeśli
organizacja nie jest w stanie sama wykreowac potrzebnej wiedzy moze zastosowac outsourcing badan
organizacja stawia na transfer i rozwoj wiedzy ukrytej powinna szczegółowo programować zachowania pracowników i uniemożliwić rozwój nieformalnych kontaktów pracowników
istnieje koniecznosc pozyskania wiedzy istniejącej w otoczeniu organizacji nalezy zastosowac strategie kreacji wewnetrznej
Pytanie 38
Jesli pracownik sporzadza notatki podczas wypowiedzi specjalisty z firmy konsultingowej na temat sposobu obsługi komputerowej systemu wspomagania decyji to:
ugruntowuje wiedze
kodyfikuje wiedze
pozyskuje wiedze
realizauje strategie absorpcji wiedzy
Pytanie 39
E-mail jest nośnikiem
elementów poznawczych wiedzy ukrytej
aktywów wiedzy doświadczalnej
wiedzy skodyfikowanej
Pytanie 40
Jesli pracownik tworzy w myslach model nowego produktu to
rozwija wiedze ugruntowaną
rozwija elementy poznawcze wiedzy ukrytej
kodyfikuje wiedze
Pytanie 41
Fałszem jest:
przyjmując ludzi do pracy w administracji wazniejesze sa ich praktyczne umiejętności niż posiadana formalna wiedza
pracownik administracji powinien uczyc sie przez całe życie
pracownicy z wiekszym doswiadczeniem nie powinni dzielic sie wiedzą z młodszymi pracownikami gdyż zagraża to ich pozycji w organizacji
Pytanie 42
Aby osiągnąć stan samoorganizacji nalezy:
ściśle kontrolowac i sterowa zachowaniami pracownika
zwiększyć zakres autonomi ludzi
stworzyć ludziom warunki do pracy zawodowej
wprowadzić tworczy chaos
oprzeć system motywacji na sankcjach
Pytanie 43
w procesie SECI kombinacja oznacza:
tworzenie systematycznej wiedzy jawnej
przekształcanie wiedzy cichej w wiedzę jawną
przekształcanie wiedzy jawnej w wiedzę cichą
naukę przez działanie
Pytanie 44
cyber ba” to inaczej
ŻADNE Z POWYŻSZYCH
ba syntetyzujące”
ba dialogowe”
ba ćwiczące”
ba pierwotne”
ba inicjujące”
Pytanie 45
Wspólną cechą organizacji inteligentnej i uczącej się NIE JEST:
Żadna z powyższych nie jest fałszywa
Myślenie systemowe
Demokratyzacja zarządzania
Otwartość informacyjna
Pytanie 46
Posiadania potencjału (samoklonowania) celów, zadań, funkcji procesów i zasobów odnosi się takiej cechy organizacji fraktalnej, jak:
Samopodobieństwo
dynamika
Samoorganizacja
Witalność