Twój wynik: Test z Zarządzania Jakością

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Powtórka: Wybierz pytania
Pytanie 1
System zarządzania jakością to :
działanie by zrealizować cele dotyczące spełniania wymagań i oczekiwań klientów, jak również by usprawnić funkcjonowanie procesów zachodzących w organizacji i zminimalizować ryzyko biznesowe
dotyczy tylko wyboru
jest obowiązkowa w przedsiębiorstwach produkcyjnych
Pytanie 2
Czy zasadą zarządzania jakością nie jest :
zarządzanie wykorzystujące informacje
podejście systemowe
ciągłe doskonalenie
orientacja na klienta
Pytanie 3
Czy typizacja to :
ujednolicanie wyrobów wg określonych głównych cech
racjonalne zmniejszanie rozmaitości pewnego zbioru przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
jednostka klasyfikująca w systemie obejmująca przedmioty o zbliżonych cechach
Pytanie 4
Aktualna norma, w której zawarta jest terminologia związana z systemem zarządzania jakością to :
PN – EN ISO 9001:2015
PN – EN ISO 9000:2015
PN – EN ISO 9004:2010
Pytanie 5
Czy koncepcja TQM wymusza kontrolę wszystkich faz cyklu życia wyrobu oraz oznacza konieczność włączenia całej załogi na rzecz zaangażowania i ciągłą poprawę jakości :
TAK
NIE
Pytanie 6
Jakość wg Genichi Taguchiego to :
ogół cech i właściwości wyrobu lub usługi, które decydują o zdolności wyrobu lub usługi do zaspokajania stwierdzonych i przewidywanych potrzeb
zgodność z wymogami
wyrób jest wysokiej jakości, gdy powoduje minimum strat ponoszonych przez społeczeństwo od momentu wprowadzenia jego do sprzedaży
stopień, w jakim zbiór inherentnych cech spełnia wymagania
Pytanie 7
Jakość Totalna składa się z :
jakości wymaganej przez klienta, jakości wykonania i projektowania
najwyższego możliwego do osiągnięcia poziomu jakości
uśrednionego poziomu jakości dla całej partii wyrobu
Pytanie 8
Sterowanie jakością obejmuje :
wszystkie powyższe
wyłącznie jakość wykonania
jakość typu i jakość wykonania
poprodukcyjną kontrolę jakości i jakość wymaganą przez klienta
Pytanie 9
Czy filozofia TQM bazuje na :
eliminowaniu niedoskonałości
żadne z poniższych
silnej orientacji na potrzeby klienta, pracy zespołowej, stałym doskonaleniu jakości
skupieniu się na zasadzie zero defektów
Pytanie 10
Ocena w procesie akredytacji obejmuje :
ocenę działań jednostki w jej siedzibie
wyłącznie ocenę na miejscu
audit finansowy jednostki
obserwacje pracy podwykonawców w trakcie działań
Pytanie 11
Wykorzystanie cyklu PDCA we wszystkich działaniach organizacji zaproponował :
Sheward
Deming
Crosby
Juran
Pytanie 12
Czy w strategii TQM jakość :
traktowana jest w sposób kompleksowy i obejmuje wszystkie fazy powstawania i życia wyrobu
nie wymusza kontroli wszystkich faz cyklu życia produktu
dotyczy tylko fazy produkcyjnej
Pytanie 13
Czy unifikacja jest to :
ujednolicenie wyrobów wg określonych głównych cech
jednostka klasyfikacyjna w systematyce objaśniająca przedmioty o zbliżonych cechach
racjonalne zmniejszenie rozmaitości pewnego zbiorów przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
Pytanie 14
14 zasad skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem skierowane do najwyższego kierownictwa opracował :
Juran
Sheward
Deming
Crosby
Pytanie 15
Kto opracował Triadę procesu zarządzania :
Juran
Deming
Crosby
Sheward
Pytanie 16
Ile stref dojrzałości zaproponował Crosby :
4
3
2
5
Pytanie 17
Planem w systemie zarządzania może być :
plan produkcji
żadne z wymienionych
harmonogram działań
zlecenie produkcyjne
Pytanie 18
Polityka jakości :
jest podstawą do oceniania i przeglądu celów jakościowych
jest poddawana przeglądom, aby była aktualna
nie zawiera zobowiązań do spełnienia wymagań SZJ i ciągłego doskonalenia
jest odpowiednia do celów organizacji
Pytanie 19
Dokumentem systemowym systemu zarządzania jakością nie jest :
procedura
formularz
instrukcja
księga jakości
Pytanie 20
Księga jakości powinna zawierać informacje o zakresie systemu i ewentualnych wyłączeniach, odwołania do procedur, opis wzajemnych zależności objętych systemem :
TAK
NIE
Pytanie 21
Główne cele wdrażania systemu zarządzania jakością to :
spełnienie przepisów prawnych
zwiększenie zadowolenia klienta
wykazanie zdolności do ciągłego dostarczania wyrobu spełniającego wymagania klienta i wymagania mających zastosowanie przepisów
Pytanie 22
Do pięciu fundamentalnych koncepcji SZJ nie należy :
jakość
strony zainteresowane
kontekst organizacji
zarządzanie projektami
Pytanie 23
Audit wewnętrzny powinien prowadzony być :
na zgodność z wymaganiami własnymi organizacji dotyczącymi SZJ
zawsze przez auditora trzeciej strony
na zgodność z normą ISO 9001:2015
w zaplanowanych odstępach czasu
Pytanie 24
Wymagania związane z orientacją na kliencie wymagają na kierownictwie konieczność :
skupienia się na osiągnięciu satysfakcji klienta
określenia, zrozumienia i spełnienia wymagań
analizy strat i ryzyk związanych ze zgodnością usługi z wymaganiami klientów i w konsekwencji (...) klienta