Pytania i odpowiedzi

Psychologia rozwoju człowieka

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu.
Ilość pytań: 167 Rozwiązywany: 950 razy
Pytanie 141
Wg J.M. Baileya orientacja płciowa kobiet i mężczyzn
U mężczyzn jest bardziej odziedziczalna niż u kobiet
Pytanie 142
Do przejawów rozwoju wg K. Dąbrowskiego można zaliczyć:
Określenie esencji indywidualnej i społecznej
Pytanie 143
Heteronomia moralna to:
Narzucenie moralności przez autorytety
Pytanie 144
Które z pojęć nie opisuje kierunku rozwoju?
Recyprokalny
Pytanie 145
Wg Junga religijność jest wynikiem:
Wynikiem adaptacji i przystosowania do środowiska i społeczeństwa
Pytanie 146
Podejście rozwojowo-terapeutyczne (Mary i Allen Ivey, Len Sperry)
Koncentracja na siłach klienta
Objawy mogą być wyrazem dążenia do normy
Kontinuum od zaburzenia do optymalnej normy
Pytanie 147
Nowy sposób przywracania równowagi u Piageta to:
Abstrakcja reflektująca (powstaje nowy sposób)
Pytanie 148
Pragnienie przewagi własnej grupy występuje w:
Orientacji na dominację społeczną
Pytanie 149
Myślenie synkretyczne to:
Globalne i subiektywne
Pytanie 150
Wybierz odpowiednią kolejność stadiów Kohlberga:
Unikanie kary, własny zysk
Pytanie 151
Neurony lustrzane dotyczą u Gazzaniga:
Włączają się jak coś robimy i jak widzimy, że ktoś coś robi
Pytanie 152
Czym nie jest interioryzacja?
Uzewnętrznianiem
Pytanie 153
Co zarzuca się teorii Junga?
Psychologizację sfery religijnej
Pytanie 154
Badania D. Magnussona – dziewczynki, które wcześniej dojrzewają:
Sprawiają więcej problemów
Pytanie 155
Ocena gotowości szkolnej dziecka nie uwzględnia gotowości:
Społecznej
Pytanie 156
Wskaż błędny zestaw funkcji wykonawczych umysłu:
Odświeżanie, przechowywanie
Pytanie 157
Kogo nie wymienia typologia S. Hassana?
Niezależnych i samowystarczalnych
Pytanie 158
Badanie z Seattle wykazało, że znaczenie ma:
Środowisko intelektualnie pobudzające
Pytanie 159
Mentalizacja stanów psychicznych jest osiągnięciem rozwojowym w wieku:
Przedszkolnym
Pytanie 160
Która teoria identyfikacji dziecka z dorosłymi nie istnieje?
Akceptacji wzajemnej