Pytania i odpowiedzi

MOZA OKRĘGOWY 2024

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu.
Ilość pytań: 49 Rozwiązywany: 228 razy
Pytanie 21
Wśród mieszkańców Botswany przeważają obecnie
ludy bantu
Pytanie 22
Eswatini
dawne królestwo Suazi
Pytanie 23
Po uzyskaniu przez Botswanę niepodległości (30 września 1966 r.) prezydentem został:
Seretse Khama
Pytanie 24
[J.R.] Moszoszo był władcą:
Basuto
Pytanie 25
Ile de France (Wyspa Francuska) – to nazwa nadana przez żeglarzy francuskich dzisiejszej wyspie:
Mauritus
Pytanie 26
W Afryce Wschodniej wśród Bantu zaszczytny termin „mugambi” oznacza:
tego, kto posiada słowo.
Pytanie 27
Sena u ludu Tura z Wybrzeża Kości Słoniowej to
duchy olbrzymów
Pytanie 28
Autorem orędzia Africae terrarum jest papież:
Paweł VI
Pytanie 29
. Pierwszym dokumentem w historii papiestwa, który w dużej grupie religii pozachrześcijańskich dostrzegł także religie Afryki Subsaharyjskiej, była encyklika:
) Pawła VI Ecclesiam suam (1964)
Pytanie 30
Termin „fetyszyzm” – w kontekście afrykańskim – wprowadził do religioznawstwa:
Charles de brosses
Pytanie 31
Georg Friedrich Hegel – słynny niemiecki filozof – uważał Afrykę za
kontynent bez religii i bez prawa
Pytanie 32
Alvise da Ca’da Mosto, autor jednej z najstarszych relacji o Afryce, z pochodzenia był
Wenecjaninem
Pytanie 33
. Ile podróży apostolskich odbył Jan Paweł II do krajów afrykańskich:
42
Pytanie 34
Według adhortacji Ecclesia in Africa chrześcijanie nie mogą zapominać, że wielu muzułmanów stara się naśladować
wiarę Abrahama
Pytanie 35
. Święta Józefina Bakhita pochodziła z:
Sudanu
Pytanie 36
Święci męczennicy ugandyjscy zostali kanonizowani w bazylice rzymskiej przez papieża:
Pawła VI
Pytanie 37
Papież Grzegorz XV utworzył Kongregację De Propaganda Fide, aby zapewnić sprawniejszą organizację i rozwój misji w roku:
1622
Pytanie 38
W ciągu tych pierwszych stuleci Kościoła w Afryce także kobiety dawały świadectwo o Chrystusie, m.in
św. Felicyta i św. Perpetua
Pytanie 39
Do wybitnych przedstawicieli tzw. Szkoły Aleksandryjskiej należał:
Orygenes
Pytanie 40
Według adhortacji Ecclesia in Africa początki ewangelizacji Afryki sięgają czasów apostolskich i zgodnie z tradycją są związane z imieniem i nauczaniem:
ewangelisty Marka