Pytania i odpowiedzi

Pedagogika społeczna

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. Dziękuję, że już zdałyśmy pedagogike społeczną
Ilość pytań: 84 Rozwiązywany: 3067 razy
Pytanie 1
Wybierz wszystkie prawdziwe. Przywilej to:
To niezałużona przewaga
To nieuświadomiona przewaga
Bywa uważana dla korzyści
Pytanie 2
2. Wskaż na jakich dziedzinach koncentruje się pedagogika społeczna:
Problemy szkoły
problemtyce kultury i animacji kulturalnej
wokół rozwoju lokalnego
wokół zagadnień pracy socjalnej
Pytanie 3
3. Które spośród środowisowych uwarunkowań możemy traktować jako pozytywnie wpływające na rozwój?
Stabilna/bezpieczna relacfja z rodzicami
Dostęp do szcepień i służby zdrowia
Dostęp do transportu publiznego
Pytanie 4
4. Wszystkie poniżej wymienione cechy mają związe z czymś (nieuprzywiljowaniem. WKAŻ DWIE cechy, które mają szczegóny wpływ na (nie)uprzywilejowanie społeczne?
Rasa
Płeć
Pytanie 5
5. Pedagogika społeczna zajmuje się:
Badaniem środowiskowych uwarunkować rozwoju
Pytanie 6
6. Zaznacz prawdziwe zakonczenia zdania: pedagogika społeczna zajmuje się:
…człowiekiem we wszystkich fazach życia
Pytanie 7
Myślenie społeczno- pedagogiczne obejmuje takie pytania jak:
Jaka powinna być relacja jednostki ze społeczeństem
W jaki sposób edukacja może pomóc w rozwiązywaniu społecznych napięć i problemów
Jak poprzez edukację i wychowanie wzmacniać jednostki i rozwijać społeczeństwo
Pytanie 8
W jaki sposób powstała pedagogika społeczna jako nauka
Było to efektem wielowiekowych procesów kulturowych (rozwój myśli humanistycznej)
Byłą jedną odpowiedxzią na trudne warunki życia warstwa najuboższych i podważnie niesprawiedliwych stosunków społęcznych w XIXw
Pytanie 9
Kto ukuł termin pedagogika społeczna
Mager
Pytanie 10
Pedagogika społeczna jako dyscyplina naukowa wyłoniła się
na przełomie XIX/XX wieku
Pytanie 11
Które spośród środowiskowych uwarunkowań możemy traktować jako pozytywnie wpływające na rozwój
stabilna/bezpieczna relaja z rodzicami
dostęp do szczepień i służby zdrowia
dostęp do transportu publicznego
Pytanie 12
Kiedy edukacja wzmacnia nierówności społeczne
Gdy system oświatowy danego państwa przewiduje/akceptuje zróżniowanie jakości kształcenia w szkołach
Gdy dostęp do wysokiej jakości edukacji nie jest taki sam dla różnych jednostek grup uczniów/uczennic
Gdy system oświatowy danego państwa nie wdraża powszechnego, dostępnego i obowiązkowego wychowania przedszkolnego
Pytanie 13
Wskaż 3 różne tradycje w rozwoju pedagogiki społecznej
kontynentalna
amerykańska
emancypacyjna
Pytanie 14
Czym może być ów dostęp do dóbr publicznych
umiejętność czytania (ze zrozumieniem) każdego człowieka/obywatela
Możliwość porozumiewania się z innymi ludźmi (znajomość języka lub dostęp do tłumaczenia)
przejrzyste, zrozumiałe dla wszystkich i wszechobecne instytucje państwa demokrtycznego np spotkania z radnymi, punkty wyborcze
Pytanie 15
W koncepcji melioracji gleby przed pedagogów chodzi o
realizację założenia o konieczności zapewnienia dostępu do "życiodajnych wód" (dorobku ludzkości) każdemu dziecku narodu
Pytanie 16
Twórczynią pedagogiki społecznej była..
Helena Radlińska

imię i nazwisko z WIELKIEJ LITERY

Pytanie 17
wychowanie to
wspieranie naturalnych procesów rozwoju poprzez rozpoznanie i pobudzanie sił tkwiących w środowisku
Pytanie 18
jaka jest geneza polskiej pedagogiki społecznej
Pedagogika społeczna uksonstytowała się jako subdyscypina naukowa, dzięki konceptualizacji pojęcia środowisko przez Helenę radlińską
Pytanie 19
Co oznacza „społeczna” w pedagogice społecznej
Podkreśla, że edukacja i wychowanie dotyczą nie tylko jednostek, ale mają miejsce w społeczności
Oznacza to, że edukacja i wychowanie obejmują pracę zarówno z jednostką jak i ze społecznością
Pytanie 20
Zdaniem radlińskiej, pedagodzy powinni
Udostępniać narzędzia (poprzez pracę w środowisku) by człowiek/ ludi za ich pomocą sami mogli kształtować swoje środowisko życia