Nauka

Prawo administracyjne część 5

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 33
Uchwały cechuje to, że
mają one zawsze charakter wewnętrzny, obowiązują tylko jednostki organizacyjnie podległe organowi podejmującemu uchwałę
są to z regułu akty normatywne kolegialnych organów administracji publicznej
nie są wydawane przez organy samorządu terytorialnego
warunkiem wejścia w życie jest ich ogłoszenie
Pytanie 34
Przepisy wykonawcze mogą być ustanowione przez następujące organy gminy
zarząd gminy
radę gminy
starostę
wójta (burmistrza, prezydenta miasta)
Pytanie 35
Do źródeł prawa powszechnie obowiązującego nie należy
żadne z powyższych
prawo zakładowe
statut uczelni
rozporządzenie wojewody
Pytanie 36
Przez źródła niezorganizowane rozumiemy
swoistą postać normodawstwa w ramach porządku prawa, którego zmiany dbywają się rozmaitymi sposobami
swoistą postać normodawstwa, której rozumienie przyjmujemy za F. Linchampsem
swoistą postać normodawstwa w ramach tzw. porządku prawa otwartego
swoistą postać normodawstwa w ramach tzw. porządku prawa zamkniętego
Pytanie 37
Zarządzenia, zgodnie z regulacją konstytucyjną, mogą być wydawane przez
ministrów
centralne organy administracji państwowej
przewodniczących określonych w ustawach komitetów
organy zakładów administracyjnych
Pytanie 38
akty prawa miejscowego są
lokalnymi źródłami stanowionymi przez organy samorządów specjalnych i organy zakładów administrujących
źródłami prawa o ograniczonym terytorialnie zasięgu obowiązywania
wydawane tylko przez terenowe organy administracji publicznej
źródłai prawa powszechnie obowiązującymi
Pytanie 39
kompetencje prawotwórcze organów administracji publicznej dotyczące aktów normatywnych powszechnie obowiązujących
nie muszą każdorawzowo opierać się na regulacjach o randze co najmniej ustawy
żadna z powyższych
nie mają charakteru pierwotnego
mają charakter wykonawczy do ustaw
Pytanie 40
Zwyczaj
w koncepcji porządku prawnego otwartego stanowi wartość prawotwórczą
istnieje, jeżeli elemnty normantywne działań administracji są jednocześnie elementami rzeczywistego działania
w płaszczyźnie stosunków z obywatelem uzewnętrznia się jedynie w skoncentryzowanym praktycznie kształcie
jest trwały