Nauka

Diagnoza psychologiczna

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 17
Na czym polega Diagnoza różnicowa (nozologiczna)?
Skupia się na współdziałaniu z osobą badaną i jej otoczeniem.
Na nazewnictwie jednostek chorobowych.
Skupienie na zasobach i mechanizmach podtrzymujących zdrowie.
Skupia się na funkcjonowaniu człowieka w określonych obszarach życia.
Pytanie 18
Na czym polega Diagnoza funkcjonalna?
Skupienie na zasobach i mechanizmach podtrzymujących zdrowie.
Skupia się na współdziałaniu z osobą badaną i jej otoczeniem.
Skupia się na funkcjonowaniu człowieka w określonych obszarach życia.
Na nazewnictwie jednostek chorobowych.
Pytanie 19
Na czym polega Diagnoza interakcyjna / psychospołeczna?
Na nazewnictwie jednostek chorobowych.
Skupia się na współdziałaniu z osobą badaną i jej otoczeniem.
Skupia się na funkcjonowaniu człowieka w określonych obszarach życia.
Skupienie na zasobach i mechanizmach podtrzymujących zdrowie.
Pytanie 20
Na czym polega Salutogeneza Aarona Antonovsky?
Na nazewnictwie jednostek chorobowych.
Skupia się na funkcjonowaniu człowieka w określonych obszarach życia.
Skupia się na współdziałaniu z osobą badaną i jej otoczeniem.
Skupienie na zasobach i mechanizmach podtrzymujących zdrowie.
Pytanie 21
Połącz kluczowe pojęcia diagnozy różnicowej z definicją
Prognoza/Rokowanie
przewidywanie rozwoju choroby.
Rozpoznanie
identyfikacja jednostki nozologicznej.
Terapia
leczenie wynikające z diagnozy i prognozy.
Symptomy
objawy współwystępujące w konfiguracjach.
Syndrom
zespół objawów.
Reifikacja
pacjent traktowany jak „opakowanie” dla choroby
Jednostka nozologiczna
konkretne zaburzenie somatyczne lub psychiczne.
Pytanie 22
Na czym polega efekt Rumpelstilzchena?
Pacjent wierzy, że terapeuta „wie co robi”, i zrzeka się odpowiedzialności za własne leczenie
Pacjent wierzy, że terapeuta „wie co robi”, i zrzeka się odpowiedzialności za swoje decyzje
Pacjent wierzy, że terapeuta wyleczy go w jedno spotkanie
Pacjent wierzy, że jest odpowiedzialny za własne leczenie
Pytanie 23
Wybierz Funkcje wywiadu wstępnego (wg Cierpiałkowskiej)
Nawiązanie kontaktu z pacjentem i poznanie jego subiektywnego problemu
Wysłuchanie – aktywne słuchanie, empatia, obserwacja.
Rozstrzygnięcie, czy problem leży w obszarze psychologii klinicznej / zdrowia, a nie np. medycyny.
Określenie formy pomocy – ambulatoryjna czy wymaga hospitalizacji.
Pytanie 24
Połącz obszary treściowe wywiadu z zakresem pytań/informacji
Obecne symptomy i problemy
Historia, początek, trwanie, intensywność, kontekst
Uzależnienia
Substancje, zachowania nałogowe
Traumatyczne doświadczenia
Nadużycia, przemoc, stresory
Sposoby radzenia sobie
Mocne strony, strategie przystosowawcze
Historia chorób somatycznych i psychicznych
Leczenie, objawy, hospitalizacje
Historia leczenia
Dotychczasowa pomoc, skuteczność terapii
Oczekiwania wobec pomocy
Motywacja i cele pacjenta
Kwestie ryzyka
Zachowania autodestrukcyjne, impulsywność
Historia rodzinna i edukacyjna
Relacje, pochodzenie, środowisko
Inne współwystępujące symptomy
Objawy nieuwzględnione w głównym problemie