Nauka

Pedagogika społeczna

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 17
Co oznacza pojęcie “melioracji” w kontekście pedagogiki społecznej?
Ograniczenie wpływu szkoły na wychowanie społeczności
Wzmocnienie potencjału środowiska jako gleby kulturowej
Udostępnianie wartości i zasobów na sposób sprzyjający równości
Przekazanie wybranym grupom większej odpowiedzialności na rozwój innych
Pytanie 18
Które cechy opisują krytyczno-emancypacyjną perspektywę pedagogiki społecznej?
Koncentracja na indywidualnym sukcesie edukacyjnym
Wspieranie upodmiotowienia jednostek i grup
Apolityczność i neutralność wobec wyzwań społecznych
Dążenie do sprawiedliwego społeczeństwa
Pytanie 19
Czym zajmuje się pedagog społeczny?
Tworzy przestrzenie działania i wspiera zaangażowanie społeczne
Prowadzi diagnozę środowiska i buduje kapitał społeczny
Podejmuje działania wyłącznie w środowisku szkolnym
Prowadzi terapię psychologiczną
Pytanie 20
Jak rozumiana jest pedagogika społeczna (w ujęciu szerokim)
Jako teoria wychowania instytucjonalnego
Jako dyscyplina na pograniczu wielu nauk społecznych
Jako dział psychologii rozwojowej
Jako narzędzie analizy i diagnozy współczesnych wyzwań społeczno-edukacyjnych
Pytanie 21
Jak rozumiesz określenie, że środowisko jest społecznym edukatorem?
Warunki społeczne mogą zarówno wspierać, jak i utrudniać rozwój
Człowiek współtworzy swoje środowisko a ono kształtuje jego rozwój
Edukacja jednostki jest niezależna od jej środowiska
Środowisko działa zawsze pozytywnie na rozwój jednostki
Pytanie 22
Które z poniższych przykładów można uznać za przejawy środowiskowego wspierania rozwoju człowieka?
Bazowanie na prywatnym transporcie
Dostępność udziału w lokalnych projektach społecznych
Uznawanie relacji międzypokoleniowych jako źródła edukacji
Dostępność placówek edukacyjnych i kultury w sąsiedztwie
Pytanie 23
Które z poniższych stwierdzeń trafnie oddają ideę społecznego uprzywilejowania?
Uprzywilejowanie wiąże się z łatwiejszym dostępem do instytucji i dóbr publicznych
Uprzywilejowanie jest niezasłużoną przewagą wykorzystywaną kosztem innych
Uprzywilejowanie oznacza brak potrzeby refleksji nad własnym statusem społecznym
Uprzywilejowanie wynika z osobistej pracy i zasług
Pytanie 24
Jakie może Pani wskazać wymiary środowiska życia?
naturalny
edukacyjny
kulturowy
społeczny