Nauka

Grafika

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 65
Współrzędne jednorodne w przekształceniach geometrycznych stosuje się aby
Można było go dodawać i mnożyć macierze
Uzyskać pojedynczą macierz dla złożonego przekształcenia
Wykonywać obliczenia w oparciu o macierze
Pytanie 66
Elipsy Stilesa w modelu CIE-XYZ
Obszary wskazujące kierunki zmiany chromatyczności
Wyznaczają współrzędne o różnych wielkościach wewnątrz, których barwy są nierozróżnialne
Wskazują na zakres barw możliwy do odwzorowania przez wybrane urządzenie
Pytanie 67
Algorytm przyrostowy rysowania odcinka (DDA)
Umożliwia rysowanie odcinka niezależnie od kąta odchylenia
Wyznacza współrzędne kolejnego punktu po wykonaniu operacji mnożenia, dodawania i zaokrąglania
Wyznacza współrzędne kolejnego punktu po wykonaniu jednej operacji dodawania
Pytanie 68
Lambertowski model oświetlenia opiera się na założeniu, że
Wszystkie obiekty są idealnie matowe
Jasność powierzchni oświetlonego obiektu nie zależy od kierunku źródła światła
Najistotniejsze jest odbicie kierunkowo-rozproszone
Pytanie 69
Algorytm Cohena-Sutherlanda
Służy do obcinania wielokątów do prostokątnego okna
Służy do obcinania odcinków
Służy do obcinania odcinków na podstawie położenia ich końców
Pytanie 70
Metoda modelowania Sweeping
Dotyczy tylko powierzchni
Umożliwia modelowanie brył obrotowych tj. stożek, torus itp.
Dotyczy powierzchni i brył
Pytanie 71
Prawo ciągłości, jedno z praw dotyczących kolorymetrii (II prawo Grassmana)
Każda dowolnie wybrana barwa może być określona za pomocą trzech liniowo niezależnych barw
Wyklucza możliwość istnienia barwy nie sąsiadującej z barwami składowymi
Wnioskuje o istnieniu w siatkówce odbiorników o trzech liniowo niezależnych krzywych czułości widmowej
Pytanie 72
Cieniowanie realizowane w fazie renderingu polega na
Sposobie oświetlenia sceny
Określeniu cieni dla ścian widocznych
Obliczeniu barwy każdego piksela wyświetalnej powierzchni