Nauka

Grafika

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 49
Lambertowski model oświetlania opiera się na założeniu, że
Jasność powierzchni oświetlonego obiektu nie zależy od kierunku źródła światła
Wszystkie obiekty są idealnie matowe
Najistotniejsze jest odbicie kierunkowo-rozproszone
Pytanie 50
Metoda modelowania "dekompozycja na komórki"
Wymaga się, aby łączone elementy miały wspólny węzeł, krawędź lub ściane, lecz nie mogą się przecinać
Umożliwia łączenie prostych obiektów identycznie jak w metodzie CSG, ale dopuszcza szerszy zakres prymitywów
Wymaga się, aby łączone elementy miały wspólny węzeł, krawędź lub ścianę i mogą się przecinać, jeżeli jest wykonywana operacja regularyzacji
Pytanie 51
W projektorach DLP filtr kołowy pozwala uzyskać kolor
Poprzez obrót filtra i wskazanie kolorów dla 3 przylegających od siebie pikseli zgodnie z modelem RGB
Wyświetlanych pikseli poprzez trzykrotny obrót filtra w torze świetlnym przed układem DMD
Wyświetlanych pikseli po odbiciu od układu DMD
Pytanie 52
Krzywa B-sklejana (B-spline)
Jest trudna do sterowania, ponieważ wraz ze wzrostem liczby segmentów znacznie rośnie liczba punktów kontrolnych
Jest trudna do sterowania, ponieważ zmiana położenia jednego węzła wpływa na kształt całej krzywej
Pozwala modelować skomplikowane kształty
Pytanie 53
Na czym polega proces kwantowania przy digitalizacji sygnałów analogowych?
Na podziale sygnału analogowego na wymaganą liczbę próbek
Na przypisaniu każdej próbce sygnału odpowiedniej wartości ze skończonej puli
Na zakodowaniu uzyskanego opisu danych w celu jego kompresji
Pytanie 54
Mówi się o powierzchniach bikubicznych, ponieważ
Są iloczynem tensorowym dwóch krzywych trzeciego stopnia
Są krzywymi trzeciego stopnia (kubikami)
Zbudowane są z trójkątów Beziera
Pytanie 55
W metodzie śledzenia promieni, promienie "shadow rays"
Odpowiadają za generowanie cieni oświetlonych obiektów
Rozwiązują problem widoczności
Odpowiadają za określenie, czy miejsce przecięcia jest oświetlone konkretnym światłem
Pytanie 56
W metodzie energetycznej faza dyskretyzacji otoczenia dotyczy
Wyboru par pól, które są widoczne dla obserwatora
Podziału sceny na małe elementy składowe, czyli pola
Wskazanie elementów niewidocznych na scenie