Nauka

rozwojówka

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 25
Na czym polega interweniowanie w psychologii rozwojowej?
Wspieraniu jednostki w sytuacjach trudności rozwojowych
Ograniczaniu działań wychowawczych
Zmniejszaniu wpływu środowiska
Wzmacnianiu cech wrodzonych
Pytanie 26
Stałość obiektu polega na:
Zapominaniu o nieobecnych rzeczach
Myśleniu magicznym
Rozumieniu, że obiekty istnieją mimo braku ich widoczności
Operacjach formalnych
Pytanie 27
11. Siegler w teorii przetwarzania informacji podkreśla:
Wyłącznie wpływ emocji
Stopniowe doskonalenie strategii i ciągłość procesu
Sztywne etapy poznawcze
Jednorodny rozwój u wszystkich dzieci
Pytanie 28
Overlapping waves theory (Siegler) zakłada:
Stosowanie jednej strategii niezależnie od wieku
Wybór spośród wielu strategii i ich ewolucję z wiekiem
Brak wpływu środowiska
Zanik strategii w czasie
Pytanie 29
Vygotsky podkreśla w rozwoju poznawczym:
Kluczową rolę społecznego kontekstu i wsparcia
Wyłącznie dojrzewanie biologiczne
Brak wpływu kultury
Sztywne stadia poznawcze
Pytanie 30
Scaffolding to: (Vygotsky)
Ograniczenie kontaktów społecznych
Jednorodne traktowanie wszystkich uczniów
Dostosowane wsparcie pomagające dziecku osiągnąć wyższy poziom rozwoju
Całkowita samodzielność dziecka bez pomocy
Pytanie 31
Środowisko społeczno-kulturowe wpływa na rozwój poprzez:
Jedynie warunki biologiczne
Wyłącznie regulacje prawne
Normy, wartości, język, sposoby nauczania
Brak znaczenia dla rozwoju
Pytanie 32
Język w rozwoju poznawczym:
Jest kluczowym narzędziem myślenia i komunikacji
Pełni wyłącznie funkcję ekspresji emocji
Nie wpływa na rozumienie pojęć
Blokuje rozwój moralny
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp