Pytanie 92
92. Piotr J. kupił od kolegi Jana F. fabrycznie zapakowaną książkę (Jan F kupił tą książkę na prezent, ale go nie wręczył). Po jej rozpakowaniu okazało się, że brakuje rozdziału V, w zamian są dwa rozdziały IV (błąd drukarni). Obaj panowie są studentami nieprowadzącymi działalności gospodarczej. Piotr
J.:
c) Nie może domagać się czegokolwiek od Jana F., gdyż ten nie jest winny wadliwości towaru
d) Nie przysługuje mu ochrona przewidziana w przepisach o rękojmi przy sprzedaży, gdyż nie jest to sprzedaż konsumencka, a strony nie przewidziały rękojmi w zawartej umowie
a) Może jedynie reklamować towar w drukarni, gdyż to drukarnia jest winna wadliwości towaru
b) Może domagać się od Jana F., by on odpowiadał, jako sprzedawca na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym (rękojmia za wady rzeczy przy sprzedaży)