Nauka

SLP

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 17
Co odróżnia apraksję mowy od dysartrii?
Zarówno B, jak i C
Problem z planowaniem ruchowym
Brak osłabienia mięśni mowy
Obecność osłabienia mięśni mowy
Pytanie 18
Która z poniższych cech dotyczy afazji Broki?
Zaburzenia zrozumienia mowy
Zaburzenia artykulacji bez deficytów syntaktycznych
Logorrhoea
Mowa niepłynna, wysiłkowa
Pytanie 19
Co jest główną przyczyną afazji?
Problemy z rozwojem mowy w dzieciństwie
Deficyty artykulacyjne
Uraz mózgu
Genetyczne predyspozycje
Pytanie 20
Które z poniższych nie jest przykładem nabytego zaburzenia mowy?
Afazja
Apraksja
Specyficzne zaburzenie językowe SLI
Dysartria
Pytanie 21
Który czynnik środowiskowy może zwiększać ryzyko wystąpienia DLD?
Ekspozycja na nowe języki w dzieciństwie
Brak zainteresowania komunikacją u dziecka
Palenie papierosów przez matkę w czasie ciąży
Wczesna nauka czytania
Pytanie 22
Jak DLD wpływa na rozwój młodzieży w wieku szkolnym?
Zawsze ustępuje przed okresem dojrzewania
Może prowadzić do problemów z nauką i integracją społeczną
Jest zawsze łagodniejsze niż u małych dzieci
Nie wpływa na naukę, ale na relacje społeczne
Pytanie 23
Co oznacza hipoteza deficytu proceduralnego w kontekście DLD?
Procedury diagnostyczne w DLD są niedostateczne
Problemy z pamięcią proceduralną wpływają na naukę języka
Problemy z pamięcią deklaratywną uniemożliwiają opanowanie języka
Proceduralne procesy w mózgu kompensują braki w nauce języka
Pytanie 24
Jakie czynniki genetyczne mogą przyczyniać się do występowania DLD?
Mutacje w genie FOXP2
Uszkodzenie genu BRCA1
Deficyt w genie APOE
Polimorfizmy w genie CNTNAP2