Nauka

fizjo DUR 2023

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 33
27. W przypadku skrócenia kończyny dolnej mechanizmem kompensacji samoistnej jest:
C. Pogłębienie lordozy
A. Chód na palcach kończyny krótszej lub zgięcie stawu kolanowego w kończynie dłuższej
B. Wyrównanie skrótu wkładką ortopedyczna
D. Chód o kulach
Pytanie 34
. W przypadku deficytu zakresu ruchomości w stawie kolanowym u pacjenta po rekonstrukcji ACL w fazie ostrej wskazane są:
A. Zabiegi zimnolecznicze, PIR, artromot
B. Zabieg ciepłoleczniczy, redresje, ćwiczenia bierne
C. Hydroterapia, ćwiczenia izometryczne, ćwiczenia synergistyczne
D. Światłolecznictwo, manipulacje, redresje
Pytanie 35
W przypadku deficytu propriorecepcji u pacjenta po urazie w odcinku szyjnym w fazie przewlekłej wskazane są:
B. Hydroterapia, światłolecznictwo
A. Ćwiczenia bierne, ćwiczenia samowspomagane
C. Termoterapia, ćwiczenia bierne
D. PNF, SET, biofeedback
Pytanie 36
Tempo wydłużania kończyny dolnej metodą Ilizarowa wynosi:
A. 1mm na dobę, jednorazowo pół obrotu x2
D. 1mm na dobę, jednorazowo do granicy bólu
B. 1mm na dobę, jednorazowo cały obrót
C. 1mm na dobę, jednorazowo ćwierć obrotu x4
Pytanie 37
31. Test służący do oceny zdolności i funkcji ręki to:
B. Test Jebsena - Taylora
D. Test Tinetti
A. Test up and go
C. Test Java
Pytanie 38
32. Objaw hipomimii to:
D. Utrata lub zmniejszenie ekspresji twarzy w przebiegu PD
B. Utrata lub zmniejszenie ekspresji twarzy w przebiegu udaru podpajęczynówkowego
A. Utrata lub zmniejszenie ekspresji twarzy w przebiegu SM
C. Utrata lub zmniejszenie ekspresji twarzy w przebiegu SLA
Pytanie 39
33. Facylitacja to:
D. Nauka chodu- fazy Mst
A. Aktywny proces uczenia się
B. Nauka chodu- fazy IC
C. Pasywny proces uczenia się
Pytanie 40
34. Rolą kory potylicznej jest:
D. Odbieranie, przetwarzanie, interpretacja i zapamiętywanie bodźców czuciowych
A. Odbieranie, przetwarzanie, interpretacja i zapamiętywanie bodźców wzrokowych
B. Odbieranie, przetwarzanie, interpretacja i zapamiętywanie bodźców słuchowych
C. Odbieranie, przetwarzanie, interpretacja i zapamiętywanie bodźców węchowych