Nauka

Psychologia rozwoju

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 25
„Kryzys gospodarczy w Ameryce, w latach 1930-1940, spowodował nieustający niepokój o byt materialny w 1/3 amerykańskich rodzin. Codziennie przypominano dzieciom, by szanowały ubrania, matki oszczędzały na posiłkach, a ojcowie jeździli zardzewiałymi samochodami. Pięciolatki były za małe, by odczuć niepokój rodziny, lecz nastolatkom – którym dzień w dzień przypominano, że rodzina znajduje się na skraju ubóstwa- na całe życie pozostała troska o pieniądze. Znaczny odsetek Amerykanów będących wówczas nastolatkami, którzy obecnie zbliżają się do osiemdziesiątego roku życia, zaoszczędził więcej pieniędzy niż wcześniejsze i późniejsze pokolenie, a ich życie wypełnione było nieustanną troską o sytuacje finansową”. Powyższy opsi dotyczy:
efektu ćwiczenia
wszystkie powyższe
efektu kohorty
efektu wykruszania się
NIE WIEM
Pytanie 26
Zaznacz prawidłową kolejność stadiów rozwoju intelektualnego w koncepcji Piageta:
Sensomotoryczne – przedoperacyjne – operacji konkretnych – operacji formalnych
Sensomotoryczne – przedoperacyjne – operacji konkretnych – postformalne
Sensomotoryczne – operacji formalnych – operacji konkretnych – postformalne
Sensomotoryczne – operacji konkretnych – operacji formalnych – postformalne
Pytanie 27
Każde pokolenie żyjące w tej samej kulturze, w tym samym czasie historycznym, fizycznym i społecznym jednocześnie żyje w środowisku psychologicznym, co determinuje jego zachowania i wpływa na rozwój, stając się źródłem zmian
uniwersalnych
indywidualnych
unkiatowych
wspólnych
NIE WIEM
Pytanie 28
Według Wygotskiego różnica pomiędzy tym, co dziecko umie, a tym, co może się nauczyć pod kierunkiem innych to:
budowanie rusztowania
strefa najbliższego rozwoju
autoregulacja
owoc rozwoju psychicznego
Pytanie 29
Badacze są raczej zgodni, że zmiana rozwojowa to zmiana:
wszystkie powyższe
odwracalna
krótkotrwała
nieodwracalna
Pytanie 30
Późne dzieciństwo to inaczej:
wiek poniemowlęcy
wiek dorastania
wiek przedszkolny
wiek młodszy szkolny
Pytanie 31
Typowymi lękami w okresie adolescencji są
lęk przed kpiną i odrzuceniem
lęk przed hałasem, upadkiem
lęk przed śmiercią
lęk przed kompromitacją, ekspozycją społeczną
Pytanie 32
Zgodnie z koncepcją Marcii, status tożsamości związany z brakiem zobowiązania i decyzji w ważnych kwestiach życiowych, to status tożsamości:
przejętej
moratoryjnej
rozproszonej
żadna z powyższych
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp