Nauka

Misyjna Olimpiada Znajomości Afryki Etap Okręgowy (edycja XIX i XX)

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 121
Według Stanisława Piłaszewicza rozwój afrochrześcijanizmu zapoczątkowały:
Kościoły etiopiańskie
Fonowie z Beninu
Jorubowie w Nigerii
Pytanie 122
Wielu badaczy tradycyjnych religii afrykańskich podkreśla, iż Stwórca jest obecnie jako deus otiosus, tzn.
bóg próżnujący
bóg sądzący (ludzi)
bóg czuwający
Pytanie 123
Powiedzenie: Niyo Ibeshaho bose, co oznacza „to On (Immana) wszystko obdarza życiem” występuje u:
Azande
ludów Akan
Banyarwanda
Pytanie 124
Autorem teorii monoteizmu pierwotnego był:
John Mbiti
Edward Taylor
Wilhelm Schmidt
Pytanie 125
U Ibo z Nigerii – podobnie jak i u większości ludów wybrzeża Zatoki Gwinejskiej – rytualny tydzień trwał:
siedem dni
dziewięć dni
cztery dni
Pytanie 126
Najliczniejszy panteon bóstw czczonych przez jeden lud afrykański, mają:
Dogonowie
Mossi
Jorubowie
Pytanie 127
Kult vodun był – i jest nadal – charakterystyczny dla ziem:
dawnego Dahomeju
ośrodka handlu niewolnikami na Zanzibarze
dorzecza Konga
Pytanie 128
Tuya u Gidarów z północnego Kamerunu to:
święte drzewo, rosnące w obrębie wsi
siła wyższa, duch lub drugorzędne bóstwo
główne sanktuarium we wsi Lam
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp