Nauka

TEORIA WYCH

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 17
W ujęciu M. Nowaka jednym z warunków logicznego ustrukturyzowania celów wychowawczych jest to, iż uzasadnienia celów powinny być logicznie poprawne i wprowadzone z przesłanek danego argumentu
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 18
Wyznacznikami orientacji futurystycznej w wychowaniu (opartej na promocji postępowych wzorców) w ujęciu M. Kunickiej jest przywiązanie do przeszłości i jej idealizacja oraz samozachowawczość i niechęć do zmian
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 19
Cele minimalizujące wychowania ujęte w ramach typologii celów operacyjnych A. Guryckiej wyrażają się tym, że mają coś osłabić lub ograniczyć (np. nadmierną wrażliwość)
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 20
W ramach podstawowych form pseudowychowania w ujęciu J. Filika wychowanie nieadekwatne polega na podejmowaniu takich działań oddziaływania, które w pełni uwzględniają sytuacyjnych konteksty:
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 21
Pedagogiczna atmosfera wiąże się z klimatem zaufania, życzliwości, cierpliwości czy dostępności jakiej doświadcza dziecko
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 22
Zarówno tzw " zła obecność" (np. wzbudzająca lęk dziecka) jak i nieobecność osób socjalizująco znaczących pozostaje bez znaczenia dla sposobu postrzegania otaczającego świata przez dziecko oraz sposobów jego adaptacji
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 23
Doświadczenie inności wpływa z codziennego biegu rzeczy i wskazuje na to, że proces wychowania jak i uczenia polega na nieustannym konfrontowaniu tego, co oswojone i obce
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 24
Cele optymaliujące wychowania ujęte w ramach typologii celów operacyjnych A. Guryckiej wyrażają się tym, że mają coś zwiększyć lub wzmóc (np. współczynnik zaangażowania)
PRAWDA
FAŁSZ