Nauka

Międzynarodowe badania marketingowe

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 25
Które z wymienionych poniżej metod zbierania danych pierwotnych są metodami ilościowymi:
wywiad typu PAPI
wywiad głębinowy
ankieta pocztowa
grupy fokusowe
Pytanie 26
Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrosegmentacji nabywców indywidualnych należą:
intensywność użytkowania
styl życia
wiek
oczekiwane korzyści z zakupu
Pytanie 27
Dobór systematyczny zalicza się do metod doboru losowego próby badawczej. (probabilistyczny to inaczej losowy)
fałsz
prawda
Pytanie 28
Skrót CAWI odnosi się do:
rodzaju ankiety elektronicznej
metody gromadzenia danych ze źródeł pierwotnych
rodzaju indywidualnego wywiadu bezpośredniego
metody gromadzenia danych ze źródeł wtórnych
Pytanie 29
Aby podjąć decyzję dotyczącą stopnia standaryzacji lub adaptacji produktów należy zbadać:
system wspierania sprzedaży na danym rynku zagranicznym
czynniki związane z nabywcą zagranicznym, jego zwyczajami konsumpcyjnymi i preferencjami
stopień rozwoju rynku
wymogi prawne na danym rynku zagranicznym
Pytanie 30
Do wyróżników skali Likerta wykorzystywanej w konstrukcji pytań w badaniach bezpośrednich należą:
jest to skala wyrażona w postaci zestawu dwubiegunowych skal szacunkowych, siedmio- lub dziewięciopunktowych, na końcach których znajdują się przeciwstawne przymiotniki opisujące badane pojęcia
służy zwłaszcza do pomiarów postaw lub preferencji
jest to skala szacunkowa, zrównoważona, zwykle pięcio- lub siedmiostopniowa
jest to skala uporządkowanego pomiaru, gdzie różnice w kierunku i sile nastawień mają charakter stopniowalny
Pytanie 31
W ramach analizy otoczenia konkurencyjnego w oparciu o model „5 sił” M. Portera dokonuje się przeglądu m.in.:
siły przetargowej dostawców
rywalizacji między przedsiębiorstwami wewnątrz sektora
poziomu korupcji
groźby pojawienia się substytutów na rynku
Pytanie 32
Motywacja cechująca się zorientowaniem na osiągnięcia przy jednocześnie niewielkim stanie posiadania (ograniczone zasoby) to według segmentacji VALS wyróżniki segmentu ponadnarodowego określanego jako:
Achievers
Believers
Strivers
Makers
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp