Nauka

Międzynarodowe badania marketingowe

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 17
Wskaźnik koncentracji rynku CR 4 wynosi 70%. Oznacza to, że:
suma kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku wynosi 7000
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 30% udziału, a pozostałe – 70%
udział największego przedsiębiorstwa w rynku wynosi 70%
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 70% udziału w rynku
Pytanie 18
Do korzyści mikrosegmentacji rynku można zaliczyć:
lepsze dostosowanie produktu i innych instrumentów marketingowych do potrzeb konsumentów
uzyskanie korzyści skali
zwiększenie efektywności działań przedsiębiorstwa poprzez optymalną alokację jego zasobów
lepsze możliwości wykorzystania nisz rynkowych
Pytanie 19
Do badań makrootoczenia przedsiębiorstwa działającego na rynku zagranicznym należą:
badania dostawców w danym sektorze
badania uwarunkowań technologicznych w danym kraju/regionie
badania konkurencji
badania uwarunkowań społecznych w danym kraju/regionie
Pytanie 20
Względny udział przedsiębiorstwa w rynku wynosi 0,6. Oznacza to, że:
sprzedaż przedsiębiorstwa stanowi 60% sprzedaży największego konkurenta
przedsiębiorstwo jest liderem na rynku
sprzedaż przedsiębiorstwa jest o 60% wyższa od sprzedaży największego konkurenta
udział przedsiębiorstwa w całkowitej sprzedaży na rynku wynosi 60%
Pytanie 21
Próba badawcza w badaniach bezpośrednich powinna być tym większa…
im większy jest zakres przestrzenny badań
im większy jest przyjęty poziom ufności
im mniejsza jest wielkość dopuszczalnego błędu
im większy jest stopień homogeniczności badanej populacji
Pytanie 22
Wskaźnik (nieunormowany) Herfindahla – Hirschmana o wartości bliskiej 100 wskazuje na:
sytuację zbliżoną do konkurencji doskonałej
bardzo duży stopień rozdrobnienia rynku
rynek zdominowany przez jednego gracza (prawie monopol)
średni stopień koncentracji rynku
Pytanie 23
Do testów cenowych wykorzystywanych w badaniach marketingu mix na rynkach zagranicznych należą:
test cenowy na półce
test gotowości zakupu
test udziału w rynku
test reakcji na cenę
Pytanie 24
Kategoria SJB „dojne krowy” w analizie portfelowej metodą BCG wymaga znacznych inwestycji finansowych w poprawę lub utrzymanie jej pozycji rynkowej.
fałsz
prawda