Nauka

Międzynarodowe badania marketingowe

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 9
Wady pytań zamkniętych używanych w kwestionariuszu:
mogą być zawężające i sugerujące
są zwykle rozproszone tematycznie, pracochłonne
problemy z interpretacją i kodowaniem
problemem jest określenie liczby możliwych alternatyw odpowiedzi
Pytanie 10
Badania marketingowe w zakresie dystrybucji międzynarodowej dostarczają podstaw do podjęcia decyzji na temat:
intensywności dystrybucji
długości kanałów dystrybucji
stopnia zintegrowania kanałów dystrybucji
form sales promotion
Pytanie 11
Strategię selekcji opartą na segmentacji rynku, specjalizacji i selektywnych inwestycjach („selectivity’) stosuje się w odniesieniu do biznesów znajdujących się w macierzy GE/McKinsey w położeniu:
wysoka atrakcyjność rynku – niskie atuty konkurencyjne
niska atrakcyjność rynku – niskie atuty konkurencyjne
średnia atrakcyjność rynku – średnie atuty konkurencyjne
średnia atrakcyjność rynku – niskie atuty konkurencyjne
Pytanie 12
Do cech badań ilościowych należą:
celowy dobór próby
możliwość ilościowej generalizacji wyników na całą populację
losowy dobór próby
duża ilość informacji możliwa do uzyskania od jednego respondenta
Pytanie 13
Komponentami, które służą do ustalenia wysokości wskaźnika HDI są m.in.:
PKB per capita (według parytetu siły nabywczej)
DNB per capita (według parytetu siły nabywczej)
Wskaźnik nędzy
Oczekiwana długość życia
Pytanie 14
Do czynników atrakcyjności rynków zagranicznych (w odróżnieniu od czynników pozycji konkurencyjnej) można zaliczyć:
natężenie konkurencji
tempo wzrostu rynku
siłę nabywczą konsumentów
poziom jakości produktów przedsiębiorstwa
Pytanie 15
Skale rangowe stanowią narzędzie pomiaru preferencji konsumentów i są wykorzystywane do porównań badanych obiektów.
Prawda
Fałsz
Pytanie 16
Ograniczeniami związanymi ze zbieraniem danych wtórnych w badaniach rynków zagranicznych są:
niechęć do udzielania odpowiedzi przez respondentów
problemy z właściwym doborem respondentów do próby badawczej
ograniczona dostępność danych statystycznych
ograniczona porównywalność danych
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp