Nauka

Ggicith

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 49
Jeżeli na rynku sprzedaż ilościowo rośnie szybciej niż w ujęciu wartościowym może to znaczyć, że:
Przewaga strukturze nabywców klientów uzyskują klienci nastawieni na ekskluzywne produkty z wyższej półki
Nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów segmentów ekonomicznych
Dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
Producenci w krótkim okresie wysokiego popytu podnoszą ceny
Pytanie 50
Jeśli dynamika całego rynku wynosi 10%, a dynamika rozwoju sprzedaży firmy osiąga 9%, to wskaźnik względnej dynamiki rynku wynosi:
20%
-1%
10%
-10%
Pytanie 51
W przypadku, gdy Analiza SWOT wykazała, że Firma ma przewagę mocnych stron nad słabymi, ale nie sprzyja jej układ warunków zewnętrznych, rekomendowaną strategią jest:
Strategia defensywna (przeważają słabe strony i zagrożenia) [-/-]
Strategia agresywna (przeważają mocne strony i szanse) [+/+]
Strategia Konserwatywna (przeważają mocne strony i zagrożenia) [+/-]
Strategia konkurencyjna (przeważają słabe strony i szanse) [-/+]
Pytanie 52
Do kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa sektorze producentów paneli słonecznych można zaliczyć:
Wielkość rynku
Relację ceny do jakości
Trendy proekologiczne
Zastosowane rozwiązania technologiczne
Pytanie 53
Które ze stwierdzeń dotycząca analizy rynków zagranicznych metodami portfelowymi jest prawdziwe:
Ocena pozycji przedsiębiorstwa na rynku jest dokonywana według dwóch zmiennych/ wymiarów
Przyjęte szczegółowe kryteria mają jednakowe znaczenie dla oceny
Przyjęte szczegółowe kryteria mają niejednakowe znaczenie dla oceny
Wśród czynników uzgadnia się czynniki kontrolowane i niekontrolowane przez firmy
Pytanie 54
Graficzna prezentacja wyników analizy scenariuszowej pozwala na ustalenie:
Jakie są mocne i słabe strony przedsiębiorstwa
Żadna z powyższych
Która ze sfer otoczenia jest najbardziej burzliwa
W których sferach otoczenia występuje największe szanse, a w których zagrożenia
Pytanie 55
Dobór systematyczny zalicza się do metod doboru losowego próby badawczej. (probabilistyczny to inaczej losowy)
Prawda
Pytanie 56
Kategoria SJB „dojne krowy” w analizie portfelowej metodą BCG wymaga znacznych inwestycji finansowych w poprawę lub utrzymanie jej pozycji rynkowej.
Fałsz
Pytanie 57
Skale rangowe stanowią narzędzie pomiaru preferencji konsumentów i są wykorzystywane do porównań badanych obiektów.
Prawda