Nauka

Ggicith

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 33
Segmentacja rynków zagranicznych obejmuje następujące etapy:
Grupowanie konsumentów każdym z wybranych krajów
Grupowanie produktów
Połączenie podobnych grup konsumentów wyodrębnionych w poszczególnych krajach segmenty między rynkowe
Grupowanie krajów
Pytanie 34
Do instytucjonalnych źródeł informacji o rynkach i kontrahentach zagranicznych w Polsce należą:
Krajowa Izba Gospodarcza
Kompass Poland
Polska agencja handlu i inwestycji
Centra Obsługi inwestorów i eksporterów (EOIE)
Pytanie 35
staleniu zakresu niezbędnej adaptacji produktu przeznaczonego na rynki zagraniczne służy:
Analiza czynników związanych z charakterem produktu
Analiza stopnia rozwoju rynku
Analiza konkurencji
Analiza wskaźnika GRP
Pytanie 36
Do czynników otoczenia makroekonomicznego należą:
Poziom stóp procentowych
Pojemność rynku
Dynamika PKB
Procedury dotyczące zatrudniania pracowników
Pytanie 37
1. Głównym celem badań rynkowych jest:
Zwiększanie sprzedaży naszych produktów na danym rynku
Rozpoznanie warunków konkurowania na rynku
Zgromadzenie informacji na temat zjawisk i procesów rynkowych
Analiza sytuacji gospodarczej
Pytanie 38
nariusz pesymistyczny (w metodzie scenariuszowej) zawiera te trendy:
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najmniej prawdopodobne
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo, bez względu na prawdopodobieństwo ich wystąpienia
których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne, bez względu na kierunek oddziaływania
Pytanie 39
Wzór Q = N x S (N — Populacja, S — wskaźnik spożycia na 1 mieszkańca) najlepiej wyraża pojemność rynku na:
Usługi
Artykuły powszechnego spożycia
Towary, których spożycie jest zróżnicowane ze względu na wiek, płeć itp.
Towary służące do zaspokajania potrzeb określonej grupy konsumentów, np. studentów lub dzieci
Pytanie 40
Popyt efektywny to popyt określany przez:
Potrzeby ujawnione na rynku i mająca pokrycia funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
Potrzeby możliwe do zaspokojenia przy danym poziomie podaży krajowej
Potrzeby ujawnione na rynku
Potrzeby poparte odpowiednim funduszem nabywczym