Nauka

Ggicith

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 17
Komponentami, które służą do ustalenia wysokości wskaźnika HDI są m.in.:
PKB per capita (według parytetu siły nabywczej)
DNB per capita (według parytetu siły nabywczej)
Wskaźnik nędzy
Oczekiwana długość życia
Pytanie 18
. Do cech badań ilościowych należą:
duża ilość informacji możliwa do uzyskania od jednego respondenta
losowy dobór próby
celowy dobór próby
możliwość ilościowej generalizacji wyników na całą populację
Pytanie 19
Motywacja cechująca się zorientowaniem na osiągnięcia przy jednocześnie niewielkim stanie posiadania (ograniczone zasoby) to według segmentacji VALS wyróżniki segmentu ponadnarodowego określanego jako:
Strivers
Makers
Achievers
Believers
Pytanie 20
W ramach analizy otoczenia konkurencyjnego w oparciu o model „5 sił” M. Portera dokonuje się przeglądu m.in.:
siły przetargowej dostawców
poziomu korupcji
groźby pojawienia się substytutów na rynku
rywalizacji między przedsiębiorstwami wewnątrz sektora
Pytanie 21
Do wyróżników skali Likerta wykorzystywanej w konstrukcji pytań w badaniach bezpośrednich należą:
jest to skala szacunkowa, zrównoważona, zwykle pięcio- lub siedmiostopniowa
jest to skala uporządkowanego pomiaru, gdzie różnice w kierunku i sile nastawień mają charakter stopniowalny
służy zwłaszcza do pomiarów postaw lub preferencji
jest to skala wyrażona w postaci zestawu dwubiegunowych skal szacunkowych, siedmio- lub dziewięciopunktowych, na końcach których znajdują się przeciwstawne przymiotniki opisujące badane pojęcia
Pytanie 22
Skrót CAWI odnosi się do:
metody gromadzenia danych ze źródeł wtórnych
rodzaju ankiety elektronicznej
metody gromadzenia danych ze źródeł pierwotnych
rodzaju indywidualnego wywiadu bezpośredniego
Pytanie 23
Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrosegmentacji nabywców indywidualnych należą:Do kryteriów behawioralnych stosowanych w mikrosegmentacji nabywców indywidualnych należą:
wiek
oczekiwane korzyści z zakupu
styl życia
intensywność użytkowania
Pytanie 24
Które z wymienionych poniżej metod zbierania danych pierwotnych są metodami ilościowymi:
wywiad głębinowy
grupy fokusowe
ankieta pocztowa
wywiad typu PAPI