Nauka

Ggicith

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 9
Do źródeł wtórnych wykorzystywanych w badaniach rynków zagranicznych należą:
dystrybutorzy naszych produktów, z którymi przeprowadzamy wywiad
publikacje instytucji międzynarodowych na temat sytuacji w danej branży
bazy danych statystycznych zawierające statystyki dotyczące danego rynku
zagraniczni klienci firmy, którzy testują nasz nowy produkt
Pytanie 10
Cechy metody drzewka, która może być wykorzystana do segmentacji rynków zagranicznych:
w wyniku jej zastosowania uzyskujemy rozbicie, w którym żadne skupienie nie jest podskupieniem innego
jest metodą analizy skupień
pozwala na wizualizację struktur segmentacyjnych w postaci tzw. Dendrogramów
jest metodą aglomeracyjną
Pytanie 11
Wskaźnik dystrybucji numerycznej obliczany jest jako iloraz liczby sklepów prowadzącej sprzedaż produktów danej firmy przez liczbę sklepów prowadzącą sprzedaż danej kategorii produktów (x 100%)
Prawda
Pytanie 12
. Do badań makrootoczenia przedsiębiorstwa działającego na rynku zagranicznym należą:
badania uwarunkowań technologicznych w danym kraju/regionie
badania dostawców w danym sektorze
badania konkurencji
badania uwarunkowań społecznych w danym kraju/regionie
Pytanie 13
Do korzyści mikrosegmentacji rynku można zaliczyć:
uzyskanie korzyści skali
lepsze możliwości wykorzystania nisz rynkowych
zwiększenie efektywności działań przedsiębiorstwa poprzez optymalną alokację jego zasobów
lepsze dostosowanie produktu i innych instrumentów marketingowych do potrzeb konsumentów
Pytanie 14
Wskaźnik koncentracji rynku CR 4 wynosi 70%. Oznacza to, że:
suma kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku wynosi 7000
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 70% udziału w rynku
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 30% udziału, a pozostałe – 70%
udział największego przedsiębiorstwa w rynku wynosi 70%
Pytanie 15
Ograniczeniami związanymi ze zbieraniem danych wtórnych w badaniach rynków zagranicznych są:
niechęć do udzielania odpowiedzi przez respondentów
ograniczona dostępność danych statystycznych
problemy z właściwym doborem respondentów do próby badawczej
ograniczona porównywalność danych
Pytanie 16
Do czynników atrakcyjności rynków zagranicznych (w odróżnieniu od czynników pozycji konkurencyjnej) można zaliczyć:
poziom jakości produktów przedsiębiorstwa
siłę nabywczą konsumentów
tempo wzrostu rynku
natężenie konkurencji
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp