Nauka

MSG sesja

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 113
Przy eksporcie z Warszawy do Londynu zgodnie z klauzulą carriage paid to London CPT:
koszty frachtu na całej trasie ponosi eksporter, a ubezpieczenia (ryzyko utraty towaru) od momentu przekazania towaru przewoźnikowi – importer
koszty frachtu ponosi importer z Londynu, a ubezpieczenia (ryzyko utraty towaru) na całej trasie eksporter z Warszawy
eksporter ponosi koszty frachtu, klauzula ta nic nie mówi o ubezpieczeniu towaru (może być dowolnie ustalone w kontrakcie)
koszty frachtu i ubezpieczenia (ryzyko utraty towaru) na całej trasie ponosi eksporter z Warszawy
Pytanie 114
Ile wynosi efektywna stopa protekcji ESP jeżeli udział części (komponentów) z importu w wartości produkcji finalnej wynosi 40%, cło na te komponenty 40% a cło na dobro finalne 0%?
Pytanie 115
Ile wynosi efektywna stopa protekcji (ESP) jeżeli udział części (komponentów) z importu w wartości produkcji finalnej wynosi 40%, cło na te komponenty 50%, a cło na dobro finalne 0%?
ESP = - 33,30%
Pytanie 116
Jeżeli rośnie deficyt bilansu płatniczego, to wskazane jest:
zmniejszenie deficytu budżetowego
wszystkie powyższe możliwości
zmniejszenie podatków
zmniejszenie stopy procentowej
Pytanie 117
Konosament to dokument, który
jest tylko umową o przewóz, przyjęcie towaru do przewozu potwierdza kwit sternika
potwierdza przyjęcie towaru do przewozu i jest jednocześnie umową o przewóz
w zależności od umowy (warunków kontraktu) mogą być wszystkie powyższe odpowiedzi
potwierdza tylko przyjęcie towaru do przewozu (nie jest umową o przewóz)
Pytanie 118
Zmiany w układzie korzyści komparatywnych mogą być spowodowane przez:
wszystkie powyższe odpowiedzi
żadne z powyższych
odkrycie nowych zasobów naturalnych
napływ emigrantów
napływ kapitału zagranicznego
Pytanie 119
Należy liczyć się ze zwiększeniem zróżnicowania płac jeżeli:
kraj będzie silniej uzależniał się od wymiany międzynarodowej
a) kraj będzie ograniczał rozmiary wymiany międzynarodowej
a i b
b) kraj będzie zwiększał ochronę gałęzi konkurujących z importem
Pytanie 120
Ile wynosi efektywna stopa protekcji ESP jeżeli udział części (komponentów) z importu w wartości produkcji finalnej wynosi 50%, cło na te komponenty 50% a cło na dobro finalne 0%?