Nauka

PSYCH02

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 41
Jako główny powód przyjmowania przez nas postawy osądzającej Carl Rogers wskazuje:
zaktywowane emocje i ocenę treści z własnego punktu widzenia
niski poziom inteligencji
zbyt racjonalne i wyłącznie logiczne podejście do spraw
różnice w statusach osób w interakcji
Pytanie 42
To, że student turystyki uczęszczający na wykłady wciąż pamięta napis” sex” na tle roślin świadczy o: a) dużej pojemności uwagi podzielnej
utworzeniu się spostrzeżenia zdeponowanego w pamięci długotrwałej
utworzeniu się spostrzeżenie: figura – tło; tło – obraz
wystąpieniu złudzenia optycznego
seksoholiźmie
Pytanie 43
Jednym z mechanizmów wewnątrz-psychicznych biorącym udział w percepcji są tzw. Reguły percepcyjne takie jak: reguła podobieństwa, reguła domykania, reguła bliskości, reguła figura-tło. Funkcja wymienionych reguł poznawczych to:
stanowią one nieświadome strategie poznawcze umożliwiające szybką orientację w otoczeniu
umożliwienie człowiekowi obiektywnego postrzegania świata
pozwalają systemowi poznawczemu na separację wrażeń od spostrzeżeń
służą one skupieniu uwagi osoby na bodźcach ważnych dla przeżycia
Pytanie 44
Emocja posiada określone „parametry” – właściwości. Spośród podanych poniżej wskaż cechę niepasującą:
znak
treść
intensywność
kontrolowalność
Pytanie 45
Głównym założeniem teorii inteligencji Gardnera jest założenie, że:
jest ona cechą nabywaną poprzez kontakty ze środowiskiem, zaś wpływ wielkości szczególnego znaczenia
istnieje uniwersalna inteligencja ogólna, której miarodajna miarą jest IQ
występuje wiele rodzajów inteligencji np. interpersonalna, kinestetyczna, językowa
główną rolę w funkcjonowaniu psychicznym pełnią emocje, stąd mówi ona o inteligencji emocjonalnej
Pytanie 46
Pojemność, selektywność, przerzutność, podzielność i trwałość to cechy:
inteligencji
rozumowania
motywacji
uwagi
Pytanie 47
W radzeniu sobie ze stresem wyróżniamy strategie zorientowane na cel i strategie skierowane na emocje. Spośród podanych poniżej wybierz stwierdzenie prawdziw
strategia zorientowana na cel to m.in. odreagowywanie i tłumienie emocji
ogólnie biorąc, pierwsze z nich działają na skutek, drugie na przyczynę stresu
planowanie, koncentracja na problemie, poszukiwanie wsparcia to właściwości strategii samouspokajającej
generalnie, pierwsze z nich oddziałują na przyczynę, drugie na skutek stresu
Pytanie 48
Różnica między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną polega na:
motywacja wewnętrzna dotyczy naszych celów i potrzeb osobistych, motywacja zewnętrzna społecznych
w pierwszym przypadku nagradzająca jest sama czynność wykonywana, w drugim chodzi o nagrodę lub karę za wykonywanie tej czynności
pierwsza związania jest z zadaniami łatwymi, druga z zadaniami trudnymi
motywacja wewnętrzna wiąże się z nagrodami symbolicznymi (pochwała, wdzięczność, uznanie), motywacja zewnętrzna z nagrodami materialnymi (podwyżka, nagroda)
Pytanie 49
Warunkowanie klasyczne Pawłowa, w którym wystąpiło wyuczenie się określonej reakcji polega na:
bodziec warunkowy wywołuje reakcję warunkową
bodziec warunkowy wywołuje reakcję instrumentalną
bodziec bezwarunkowy wywołuje reakcję bezwarunkową
bodziec warunkowy wywołuje reakcję bezwarunkową
Pytanie 50
Jak kształtuje się zależność funkcjonowania człowieka od natężenia przeżywanych emocji:
jest to zależność liniowa: im wyższy poziom natężenia emocji, tym sprawniejsze funkcjonowanie
im niższy poziom emocji tym sprawniejsze działanie, gdyż nie dezorganizują one złożonych procesów myślowych
początkowo wzrost pobudzenia skutkuje podnoszeniem sprawności działania aż do osiągnięcia pewnego optimum. Po jego przekroczeniu wzrost siły emocji pogarsza sprawność działania
najpierw wzrost pobudzenia obniża sprawność, po przekroczeniu pewnego poziomu natężenia emocji następuje stałe zwiększanie się sprawności działania
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp