Nauka

Psychologia - UEK informatyka

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 17
Głównym założeniem teorii inteligencji Gardnera jest założenie, że
Występuje wiele rodzajów inteligencji, np. interpersonalna, kinestetyczna, językowa
Istnieje uniwersalna inteligencja ogólna, której miarodajna miara jest IQ
Jest ona cechą nabywaną poprzez kontakty ze środowiskiem, zaś wpływ wielkości szczególnego znaczenia
Główną rolę w funkcjonowaniu psychicznym pełnią emocje, stąd mówi ona o inteligencji emocjonalnej
Pytanie 18
Pojemność, selektywność, przerzutność, podzielność i trwałość to cechy
uwagi
rozumowania
motywacji
inteligencji
Pytanie 19
W radzeniu sobie ze stresem wyróżniamy strategie zorientowane na cel i strategie skierowane na emocje. Spośród podanych niżej, wybierz twierdzenie prawdziwe:
Ogólnie biorąc pierwsze z nich działają na skutek, drugie na przyczynę stresu
Generalnie, pierwsze z nich oddziałują na przyczynę, drugie na skutek stresu
Strategia zorientowana na cel to m.in. odreagowywanie i tłumienie emocji
Planowanie, koncentracja na problemie, poszukiwanie wsparcia to właściwości strategii samo uspokajającej
Pytanie 20
Różnica między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną polega na:
W pierwszym przypadku nagradzająca jest sama czynność wykonywana, w drugim chodzi o nagrodę lub karę za wykonywanie tej czynności
Motywacja wewnętrzna dotyczy naszych celów i potrzeb osobistych, motywacja zewnętrzna społecznych
Motywacja wewnętrzna wiąże się z nagrodami symbolicznymi (pochwała, wdzięczność, uznanie), motywacja zewnętrzna z nagrodami materialnymi (podwyżka, nagroda)
Pierwsza związana jest z zadaniami łatwymi, druga z zadaniami trudnymi
Pytanie 21
Warunkowanie klasyczne Pawłowa, w którym wystąpiło wyuczenie się określonej reakcji polega na
Bodziec warunkowy wywołuje reakcję bezwarunkową
Bodziec bezwarunkowy wywołuje reakcję bezwarunkowa
Bodziec warunkowy wywołuje reakcję instrumentalna
Bodziec warunkowy wywołuje reakcję warunkową
Pytanie 22
Jak kształtuje się zależność funkcjonowania człowieka od natężenia przeżywanych emocji:
Najpierw wzrost pobudzenia obniża sprawność, po przekroczeniu pewnego poziomu natężenia emocji następuje stałe zwiększanie się sprawności działania
Jest to zależność liniowa: im wyższy poziom natężenia emocji, tym sprawniejsze funkcjonowanie człowieka
Początkowo wzrost pobudzenia skutkuje podnoszeniem sprawności działania aż do osiągnięcia pewnego optimum. Po jego przekroczeniu wzrost siły emocji pogarsza sprawność działania
Im niższy poziom emocji tym sprawniejsze działanie, gdyż nie dezorganizują one złożonych procesów myślowych
Pytanie 23
Metoda uczenia się, w której chodzi o pokonanie tendencji człowieka do zbytniego zawierzania swej zdolności do przyswajania informacji to
Odszukiwanie próbne
Przeuczanie
Mnemonika
Interferencja
Pytanie 24
Krzywa zapominania (Ebbinghausa) mówi o tym, że
Początkowo bardzo szybko zapominamy informacje, później tempo spada
Na początku bardzo wolno następuje proces zapominania, wraz z upływem czasu jego tempo wzrasta
Zapominamy informacje tym szybciej, im więcej czasu minęło od nauki
Informacje kłopotliwe dla nas zapominamy szybciej