Nauka

e.poz t.1 i t.2

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 33
33. Podczas zrywki mechanicznej skiderami lub ciągnikami uniwersalnymi z wciągarkami pomocnik może iść za zrywanym ładunkiem w odległości nie mniejszej niż.
3 m
5 m
4 m
Pytanie 34
34. Po zerwaniu na składnicę (przy pomocy forwardera) drewna grupy S2a o długości 1,8 m można układać stosy do wysokości.
3 m
2 m
4 m
Pytanie 35
35. W drzewostanach uszkodzonych przez wiatr w postaci pojedynczej lub grupowej w pierwszej kolejności należy usuwać.
wszelkiego rodzaju złomy, również te bez koron
drzewa pochylone, nierzadko w naderwanymi systemami korzeniowymi
drzewa wywrócone razem z systemami korzeniowymi
Pytanie 36
36. W przypadku ścinki drzew silnie pochylonych i z bardzo intensywnymi naprężeniami w drewnie pierwsze oznaki rozłupywania pnia pojawiają się już po.
0,4-0,5 sekundy
0,6-0,7 sekundy
0,1-0,2 sekundy
Pytanie 37
37. Najskuteczniejszym sposobem nauki radzenia sobie z przerzynką drewna naprężonego powinien być.
możliwie częste szkolenia teoretyczne zakończone trudnymi egzaminami wiadomości
regularne, okresowe prowadzenie zajęć praktycznych z wykorzystaniem trenażerów-symulatorów naprężeń
jak najczęstsze kierowanie pilarzy do pracy w drzewostanach uszkodzonych
Pytanie 38
38. Najbezpieczniejszym sposobem odcinania pni powalonych drzew od systemów korzeniowych jest stosowanie.
cięcia fazowego z przesunięciem rzazów w zależności od stref naprężenia włókien
cięcia sztyletowego, a następnie cięć uwalniających naprężenia wykonanych w jednej płaszczyźnie
cięcia fazowego z uwzględnieniem stref naprężeń oraz cięcia sztyletowego, którego efektem jest pozostawienie czopu
Pytanie 39
39.Najbardziej skutecznym sposobem zabezpieczenia pni drzew przed pękaniem w trakcie ścinki jest stosowanie.
linowych lub pasowych ścisków do pni
ścinki w okresie kiedy drewno nie jest zamarznięte
skracania zawiasy i ścinki z pozostawieniem listwy przytrzymującej
Pytanie 40
40. Który z wymienionych aspektów pozyskiwania drewna na powierzchniach poklęskowych nie może być łączony z technologiami ręczno-maszynowymi ?
możliwość odzyskania części sortymentów cennych
możliwość wykorzystania w terenach trudno dostępnych
możliwość osiągnięcia najniższych kosztów jednostkowych