Nauka

TEST EKO

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 25
Funkcja użyteczności konsumenta i
koszykom obojętnym przypisuje tę samą wartość
koszykom większym przypisuje wyższe wartości
koszyk preferowanym bardziej przypisuje większe wartości
Pytanie 26
Funkcja użyteczności danego konsumenta
koszykom, które nie są obojętne przyporządkowuje różne wartości
koszykom różnym przyporządkowuje równe wartości
koszykom różnym przyporządkowuje różne wartości
Pytanie 27
Zasób początkowy danego konsumenta to
wektor, którego współrzędne to ilości towarów będących w jego posiadaniu
liczba towarów, które ten konsument posiada
suma wartości towarów które ten konsument posiada
Pytanie 28
Majątek konsumenta to
suma wartości towarów, względem danego wektora cen, które ten konsument posiada
wektor, którego współrzędne to ilości towarów będących w jego posiadaniu
zbiór towarów które ten konsument posiada
Pytanie 29
Jeżeli relacji preferencji pewnego konsumenta jest monotoniczna, to
konsument preferuje bardziej koszyki większe niż koszyki mniejsze
koszyki proporcjonalne są dla tego konsumenta tak samo preferowane
koszyki większe są preferowane przez tego konsumenta nie więcej niż koszyki mniejsze
krzywe obojętności maja północno-wschodni kierunek wzrostu
koszyki większe są preferowane przez tego konsumenta nie mniej niż koszyki mniejsze
koszyki proporcjonalne są dla tego konsumenta obojętne
Pytanie 30
Monotoniczność relacji preferencji oznacza, że
jeśli w danym koszyku ilość jednego towaru zostanie zwiększona, a pozostałe ilości nie ulegną zmianie, to koszyk zmodyfikowany jest preferowany bardziej niż koszyk początkowy
nie ma w zbiorze konsumpcji koszyków najlepszych
jeśli w danym koszyku ilości wszystkich towarów zostaną zwiększone, to koszyk zmodyfikowany jest preferowany bardziej niż koszyk początkowy
Pytanie 31
Jeżeli w zbiorze konsumpcji istnieje wektor maksymalizujący konsumpcje, to
konsument uważa, że „im więcej tym lepiej”
potrzeby konsumenta są ograniczone
konsument woli mieć więcej niż mniej
Pytanie 32
Jeżeli w zbiorze konsumpcji nie istnieje wektor maksymalizujący konsumpcje, to
nie istnieje wektor konsumpcji nasyconej
konsument preferuje bardziej plany większe niż mniejsze
potrzeby konsumenta są nieograniczone
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp