Nauka

Turystyka i ekonomia

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 33
Lokalizując atrakcje turystyczną należy wziąć pod uwagę:
wszystkie odpowiedzi są poprawne
walory komunikacyjne
walory popytu
walory zasobów
Pytanie 34
Polityka państwa może oddziaływać na determinanty podaży na rynku turystycznym w sposób:
bezpośredni
multiplikatywny
pośredni
addytywny
Pytanie 35
Podaż turystyczną można podzielić na:
indywidualną i zbiorową
indywidualną, rynkową i globalną
przemysły pierwotne i przemysły wtórne
pierwotną i wtórną
Pytanie 36
Inwestycje kapitałowe w turystyce mogą mieć charakter:
wszystkie odpowiedzi są poprawne
modernistyczny
odtworzeniowy
rozwojowy
Pytanie 37
Przyczyny odmienności działania determinant podaży na rynku turystycznym to:
istotne ograniczenia w zakresie wzrostu podaży
szkodliwość stosowania obniżek cen w turystyce elitarnej
sezonowy charakter podaży
stały (sztywny) charakter podaży
Pytanie 38
Podaż turystyczną w aspekcie podmiotowym można podzielić na:
atrakcje, środki i urządzenia komunikacyjne oraz urządzenia i usługi recepcji
organizacje pośredniczące, organizacje transportowe, przemysł gościnny
ofertę dóbr przyrody i kultury oraz korzyści związane z infrastrukturą danego terenu
przemysły pierwotne i przemysły wtórne
Pytanie 39
Zmiana podejścia do ekonomicznych aspektów turystyki nastąpiła:
na początku XX wieku
po II wojnie światowej
u merkantystów
u klasyków ekonomi politycznej
Pytanie 40
Celem badań ekonomiki turystyki na szczeblu makroekonomicznym jest:
wskazanie miejsca turystyki w globalnych procesach gospodarowania
analiza procesów zachodzących na subrynkach turystycznych (np. hotelarstwo
badanie procesów zachodzących w gospodarce turystycznej jako sektorze gospodarczym
wskazanie miejsca turystyki jako sektora gospodarczego w gospodarce narodowej