Nauka

badania operacyjne 3

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp
Pytanie 1
W poniższym problemie decyzyjnym drzewo decyzji będzie miało: Przedsiębiorstwo ma możliwość uruchomienia produkcji i sprzedaży produktu luksusowego lub produktu popularnego. Dla każdej opcji decyzyjnej określono – na podstawie prognoz i analiz danych statystycznych – prawdopodobieństwa uzyskania sprzedaży dobrej, średniej i miernej oraz efekty finansowe tych wyników. Dla produktu luksusowego prawdopodobieństwo wystąpienia dobrej sprzedaży (z której dochody wyniosą 120000zł) wynosi 0,4 sprzedaży średniej (o dochodzie 65 000zł) – 0,3 oraz sprzedaży miernej (dochód 12000zł) – 0,3 Analogicznie dla produktu popularnego – prawdopodobieństwo dobrej sprzedaży wynosi 0,5 (dochód 105 000zł), sprzedaży średniej – 0,4 (dochód 55 000zł) i sprzedaży miernej – 0,1 (dochód tylko 20 000zł). Oceń, która z opcji decyzyjnych dotycząca wyboru nowej produkcji jest bardziej opłacalna dla przedsiębiorstwa. (Wybierz jedną lub więcej) ???????? nie potwierdzone
Na drugim poziomie dwie gałęzie: wprowadzanie dobra luksusowego i wprowadzenie dobra popularnego.
Na drugim poziomie trzy gałęzie: sprzedaż dobra, sprzedaż średnia, sprzedaż mierna
Na pierwszym poziomie trzy gałęzie: sprzedaż dobra, sprzedaż średnia, sprzedaż mierna
Nie da się stworzyć drzewa
Na pierwszym poziomie dwie gałęzie: wprowadzenie dobra luksusowego i wprowadzenie dobra popularnego
Jedną gałąź wprowadzenie dobra
Pytanie 2
Problem rozwiązuje się rozpoczynając od poszukiwania rozwiązania dla ostatniego etapu (N), a następnie cofając się poszukuje się rozwiązania dla etapu (N-1). Uzyskane w ten sposób rozwiązanie dla etapów (N-1) oraz (N) jest optymalne bez względu na to, w jaki sposób osiągnięto etap (N-1). Powtarzając w powyższy sposób etap po etapie dochodzimy do rozwiązania optymalnego dla pierwszego etapu, a więc i dla całego problemu. (wybierz jedną lub więcej)
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu programowania sieciowego.
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu teorii kolejek.
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu programowania nieliniowego.
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu programowania dynamicznego
Pytanie 3
Problem decyzyjny charakteryzują następujące czynniki: (wybierz jedną lub więcej)
Co najmniej dwa różne sposoby działania prowadzące do zamierzonego celu
Cel, który ma być osiągnięty
Rozwiązanie prowadzące do osiągnięcia zamierzonego celu
Osoba lub grupa, która ma rozwiązać jakiś problem
Warunki działania związane z otoczeniem biznesowym i zasobami
Pytanie 4
Strategia dominująca (wybierz jedną lub więcej)
To najlepsza możliwa reakcja na dowolną strategię zastosowaną przez konkurenta
Występuje gry gracz wybiera z określonym prawdopodobieństwem jedną z kilku strategii
Występuje kiedy gracz posiada strategię dającą mu wyższą wypłatę bez względu na to, jak zagra konkurent.
Występuje, kiedy gracz posiada strategię dającą mu najniższą wypłatę bez względu na to, jak zagra konkurent.
Pytanie 5
W analizie PERT zakładanym, że (wybierz jedną lub więcej)
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi beta.
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi t-Studenta.
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi normalnemu.
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi Poissona
Pytanie 6
Macierz wypłat w teorii gier to: (wybierz jedną lub więcej)
Tablica, która przedstawia straty otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy po wszystkich możliwych partiach gry
Tablica, która przedstawia kwoty otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy po wszystkich możliwych partiach gry.
Tablica, która przedstawia straty otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy w stosunku do najlepszych możliwych dla niego decyzji
Tablica, która przedstawia zyski otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy po wszystkich możliwych partiach gry
Pytanie 7
Dany jest następujący problem decyzyjny: Zakład elektryczny produkuje sprzęt Audio / Video. Do wyprodukowania I radioodbiornika potrzebne są 3 tranzystory, 5 oporników, 0,5m drutu miedzianego, 25g cyny; I radiomagnetofonu odpowiednio 3 tranzystory, 6 oporników, 1m drutu miedzianego, 50g cyny, zaś I magnetowidu: 5 tranzystorów, 10 oporników 1,5m drutu miedzianego oraz 100g cyny. Inne części potrzebne do produkcji są bez ograniczeń. Stan zapasów w zakładzie wynosi: 4000 szt. tranzystorów, 20 000 szt oporników, 100kg cyny i 1500m drutu miedzianego. Jaka będzie produkcja zakładu, jeśli wiadomo, że maksymalizuje on zysk (zysk jednostkowy z: radioodbiornik – 55zł; radiomagnetofon – 125zl; a magnetowid – 150zł) Jak powinny być określane w tym zadaniu zmienne dualne? (wybierz jedną lub więcej)
Y1 - cena wykorzystana szt. tranzystora [zł]; y2 – cena wykorzystana szt. opornika [zł]; y3 – cena wykorzystania m drutu miedzianego [zł]; y3 – cena wykorzystania g cyny [zł]
Y1 – liczba potrzebnych tranzystorów [szt]; y2 – liczba potrzebnych oporników [szt] y3 – ilość potrzebnego drutu miedzianego [m], y3 – ilość potrzebnej cyny [g]
Y1 – liczba wyprodukowanych radioodbiorników [szt], y2 – liczba wyprodukowanych magnetowidów [szt]; y3 – liczba wyprodukowanych radiomagnetofonów [szt]
Y1 – cena wyprodukowania radioodbiornika [zł]; y2 – cena wyprodukowania magnetowidu [zł], y3 – cena wyprodukowania radiomagnetofonu
Pytanie 8
Teoria masowej obsługi (wybierz jedną lub więcej)
To budowa modeli matematycznych, które można wykorzystać w racjonalnym zarządzaniu dowolnymi systemami działania, zwanymi systemami masowej obsługi.
To założenie, że działanie wszystkich podmiotów decyzyjnych (graczy) jest racjonalne
To działanie, gdzie każda strona wybiera pewną strategię postępowania, po czym zależnie od strategii własnej oraz innych uczestników każdy gracz otrzymuje wypłatę w jednostkach użyteczności (pieniądze, wzrost szansy na przekazanie własnych genów czy też cokolwiek innego, z czystą satysfakcją włącznie)
To dowolna sytuacja konfliktowa.