Nauka

Wstęp do psychologii

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 89
Kiedy podczas weekendu młody Skinner niechcący zaoszczędził pokarm do wzmacniania prawidłowych reakcji u swoich szczurów, zauważył, że w porównaniu ze szczurami nagradzanymi za każdą prawidłową reakcję, szczury wzmacniane częściowo
reagowały krócej i słabiej podczas wygaszania
uczyły się wolniej
przestawały reagować
reagowały dłużej i żywiej podczas wygaszania
Pytanie 90
Podręcznik opisuje słynnego studenta S.F., który potrafił zapamiętać szeregi cyfr liczące do 80 elementów przedstawionych w przypadkowym porządku, podczas gdy jego pamięć liter była zupełnie przeciętna. Wyniki tej wyjątkowej osoby badanej świadczą o tym, że
pamięć może być wzmocniona przez podtrzymujące powtarzanie
między ludźmi istnieją ogromne różnice indywidualne w zakresie pojemności pamięci krótkoterminowej
grupowanie jest efektywną strategią zapamiętywania
pojemność pamięci krótkoterminowej jest niedoceniana
Pytanie 91
Filip Mortale należy do słynnej rodziny akrobatów. Podczas wykonywania swoich cyrkowych ewolucji Filip wykorzystuje przede wszystkim pamięć
semantyczną
deklaratywną
proceduralną
epizodyczną
Pytanie 92
Znajdujesz się na zatłoczonym przyjęciu. Jakaś kobieta macha do ciebie ręką. Wygląda znajomo, ale nie możesz sobie przypomnieć, kim jest. Nagle przychodzi ci do głowy, że jest to asystentka twojego dentysty. Trudność w określeniu tożsamości tej osoby można wyjaśnić
poziomami przetwarzania
specyficznością kodowania
interferencją proaktywną
interferencją retroaktywną
Pytanie 93
Z badań E. Loftus wynika, że uprzedzenie naocznych świadków, iż pośrednie sugestie, które otrzymają po obserwacji zdarzenia mogą zniekształcić ich pamięć
nie jest skuteczne, bo między wynikami obserwacji, a sugestiami zachodzi maskowanie
jest skuteczne, bo osoby uprzedzone mogą starać się dokładniej zapamiętać zdarzenie
nie jest skuteczne, bo nawet mimo uprzedzenia sugestie pośrednie działają
jest skuteczne, bo osoby uprzedzone mogą zignorować sugestie otrzymane po obserwacji
Pytanie 94
Bolek, który chce się nauczyć grać w tenisa, prosi o pomoc Lolka. Lolek gra wprawdzie od dawna, ale trudno mu jest opisać słowami to, co Bolek powinien robić podczas gry. Problem polega na tym, że
mimo upływu lat nie dokonała się jeszcze odpowiednia konsolidacja wiedzy Lolka w dziedzinie gry w tenisa
Lolek nie ma świadomego dostępu do zawartości swojej pamięci proceduralnej
zapis gry w tenisa znajduje się u Lolka w pamięci deklaratywnej i opisywanie słowami prostych ruchów będzie trwało nieskończenie długo
zapis gry w tenisa nie istnieje w pamięci proceduralnej Lolka
Pytanie 95
Jeśli chcesz ustalić w jakiej pamięci: epizodycznej, czy semantycznej, Pan Hilary przechowuje określoną informację, którą sobie właśnie przypomniał, zapytaj go najlepiej
czy pamięta kontekst, w którym ta informacja została przyswojona
czy łatwo mu było przyswoić tę informację
czy użył pamięci krótkoterminowej do jej przypomnienia
czy odtworzył ją bez pomocy wskazówek służących wydobywaniu
Pytanie 96
Prosisz swojego kolegę Trąbalskiego, aby wymienił trzy procesy umysłowe składające się na funkcję pamięci. W odpowiedzi słyszysz oczywiście, że Trąbalski wie o co chodzi, ale dokładnie nie pamięta. Jeżeli mówi prawdę, to w tym momencie kłopot z jego wiedzą polega na
przechowywaniu
wydobywaniu
rozpoznawaniu
zakodowaniu
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp