Nauka

Ekonomika i finanse przedsiębiorstw

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 33
33. Czy przedsiębiorczości można się nauczyć:
d) żadne z powyższych
c) częściowo tak
b) nie, lecz można ją kształtować
a) tak
Pytanie 34
34. Ekonomia społeczna dotyczy:
a) podmiotów mających status wyłącznie spółek gminnych
c) podmiotów mających status np. spółdzielni socjalnych, jednostek non-profit, inkubatorów kultury itp.
b) podmiotów realizujących wyłącznie działania na rzecz osób niepełnosprawnych
d) podmiotów, w których realizowane są tylko cele o charakterze społecznym
Pytanie 35
35. Restrukturyzacja przedmiotowa dotyczy zmian
b) systemu zarządzania
c) zatrudnienia
a) własnościowych (podmiotowa)
d) systemów kulturowych
Pytanie 36
36. Model przedsiębiorczości na gruncie etyki protestanckiej charakteryzuje się założeniami:
c) pracy jako wartości samej w sobie – traktowana jest ona jako cnota i konieczność
a) personalizmu
b) pomocniczości
d) solidarności
Pytanie 37
37. Mocne strony sposobu wejścia na rynek zagraniczny poprzez eksport to:
d) możliwość osiągnięcia korzyści lokalizacji
c) możliwość stworzenia koordynacji strategicznej
b) możliwość wykorzystania wiedzy partnera znającego lokalne warunki i sposoby prowadzenia biznesu
a) niski koszt rozwoju
Pytanie 38
38. Grupy społeczne tworzące przedsiębiorstwo to:
d) Zarząd, Rada Nadzorca, Walne Zgromadzenie
c) akcjonariusze, menedżerowie, pracownicy
b) właściciele, menedżerowie, pracownicy
a) właściciele-kierownicy, pracownicy
Pytanie 39
39. Personalizm, pomocniczość, uznanie kapitału ludzkiego za istotny „zasób ekonomiczny” to cechy modelu przedsiębiorczości:
b) rodzinnego
c) opartego na katolickiej nauce społecznej
a) opartego na gruncie etyki protestanckiej
d) opartego na więziach etnicznych
Pytanie 40
40. Za cel działalności współczesnych przedsiębiorstw można przyjąć:
c) maksymalizację korzyści akcjonariuszy/udziałowców
b) minimalizację kosztów działalności
d) żadne z powyższych
a) maksymalizację zysków