Nauka

Informatyka Stosowana

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 113
Który z poniższych konstruktorów _nie_ jest konstruktorem konwertującym?
c) K( );
d) L( int = 0, int = 0 );
a) I( float );
b) J( int, float = 0);
Pytanie 114
Potrzebna jest konwersja z klasy K na klasę Complex. Która z poniższych deklaracji jest poprawną deklaracją operatora konwersji? (Deklaracje dotyczą metod klasy K).
a) operator Complex ();
b) Complex operator ();
Complex operator ( K & );
c) operator Complex ( K );
Pytanie 115
Czy kompilator C++ generuje automatycznie operatory dla nowych typów danych?
a) Tak, każdy operator posiada swoją wersję domyślną.
b) Nie, każdy potrzebny operator musi był zdefiniowany.
d) Nie, poza pięcioma operatorami, w tym: =, &, delete
c) Tak, ale tylko operatory: =, (), [], -&rt;.
Pytanie 116
2 Które z wymienionych operatorów muszą być definiowane jako metody (funkcje wewnętrzne klasy)?
b) operator +,
a) operator [],
c) operator char *,
d) operator !.
Pytanie 117
3 Która z poniższych deklaracji jest niepoprawna. (Poniższe operatory są definiowane jako funkcje globalne.) class K;
d) K operator -- ( const K );
c) K operator - ( const K & );
b) K operator -- ( const K &, const K & ); M
a) K operator - ( const K, const K );
Pytanie 118
Klasą abstrakcyjną jest klasa, która
d) wszystkie metody wirtualne ma zadeklarowane jako czysto wirtualne.
c) posiada przynajmniej jedną metodę czysto wirtualną,
b) zawiera przynajmniej jedną metodę wirtualną,
a) zawiera wyłącznie metody wirtualne,
Pytanie 119
Jeżeli w klasie są zdefiniowane metody wirtualne, to
c) w klasach potomnych metody o identycznych sygnaturach także będą wirtualne,
b) w klasach potomnych konieczne jest przeładowanie takich metod,
a) nie można utworzyć instancji tej klasy,
d) metody te mogą być wywoływane jedyne poprzez wskaźnik lub referencję do obiektu.
Pytanie 120
Termin "polimorfizm" (wielopostaciowość) odnosi się do
d) techniki przekazywania obiektów (jako referencje lub wskaźniki).
b) sposobu realizacji wywołania metody,
a) definicji klasy,
c) definicji metody,