Nauka

Marketing Międzynarodowy

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 9
Do optymalizowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
mapy percepcji
cross promotion
badanie dystansu psychicznego
diagram Ishikawy
Pytanie 10
Istota planowania marketingu międzynarodowego polega na:
rozpoznaniu przyszłych warunków działania i dostosowaniu do nich firmy
Dostosowaniu się do uwarunkowań międzykulturowych
rozpoznaniu potencjału konkurentów
Pytanie 11
Która ze strategii nie należy do strategii produkt-rynek (macierz Ansoffa)?
Innowacja produkcyjno-rynkowa
Adaptacja rynku
Penetracja rynku
Dyferencjacja
Pytanie 12
Efekt kraju pochodzenia to:
obojętność wobec kraju pochodzenia produktu, kierowanie się przy decyzji zakupu tylko jego cechami
wpływ jaki wizerunek danego kraju ma na ocenę przez konsumentów produktów (marek) pochodzących z tego kraju
preferowanie produktów zagranicznych kosztem krajowych
zjawisko polegające na preferowaniu zakupu produktów krajowych, oparte na przesłankach moralnych, ekonomicznych lub emocjonalnych
Pytanie 13
Do analizy otoczenia międzynarodowego można wykorzystać metodę:
PRESTCOM
PEST
LINUKS
SLEPT
PESTEL
SWAT
SWOT
Pytanie 14
Turbulencje otoczenia międzynarodowego oznaczają:
problemy sektora finansowego
utrudnienia w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
takie pojęcie nie występuje
oddziaływanie czynników kulturowych
Pytanie 15
Dylemat etic-emic odnosi się do:
kwestii etyki w biznesie międzynarodowym
analizy uwarunkowań technologicznych
wpływu uwarunkowań kulturowych na badania marketingowe
problemów legislacyjnych
Pytanie 16
Zwolennikami dychotomicznej koncepcji marketingu międzynarodowego są:
Ahonen i Nikunen
Kotabe i Helsen
Cateora i Hoandler
Kotler i Levitt
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp