Nauka

A27: Technik reklamy, egzamin Wrzesień 2014

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 33
Pracownik firmy reklamowej, zajmujący się projektowaniem różnych form środków reklamowych z wykorzystaniem komputera i specjalnego oprogramowania, to
programista
informatyk
grafik komputerowy
analityk reklamowy
Pytanie 34
Pismo oparte na alfabecie łacińskim o łamanych i bardzo ozdobnych konturach, użytkowane najdłużej w Niemczech, bo aż do XIX wieku, określane jest jako
egipcjanka
gotyk
antykwa
grotesk
Pytanie 35
Po szeroko zakrojonej kampanii reklamowej firmy sprzedającej potrawy fast food, państwo X stwierdzili, że nie będą już jadać hamburgerów. Uważają, że jest to pożywienie zwykłych konsumentów, do których oni nie należą. Z punktu widzenia marketingu zachowanie państwa X jest określane jako
"zapomniany raj"
"czar prysł"
"owczy pęd"
"efekt snobizmu"
Pytanie 36
Które z przedstawionych narzędzi marketingu zalicza się do narzędzi promocji handlowej?
Komunikację wewnętrzną skierowaną do własnych pracowników
Konferencje prasowe z udziałem co najmniej 10 dziennikarzy.
Sponsoring instytucjonalny połączony z publicity.
Czasowe rabaty z tytułu zwiększonych zakupów w określonym czasie.
Pytanie 37
Znana celebrytka została twarzą firmy kosmetycznej i reklamuje krem do twarzy. Pod wpływem reklamy bardzo wiele kobiet, utożsamiających się ze swoją idolką, kupiło krem. Zachowanie tego typu jest związane z efektem
snobizmu
super produktu
owczego pędu
Veblena
Pytanie 38
Grafik komputerowy do obróbki cyfrowej zdjęć powinien wykorzystywać przede wszystkim program graficzny
Tagged Image File Format
Adobe Photoshop CS
Joint Photographic Experts Group
Graphics Interchange Format
Pytanie 39
Sztuka projektowania i wykonywania liter do różnego typu reklam to
literactwo
litografia
liternictwo
literoznawstwo
Pytanie 40
Sponsorowanie przez bank tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie to przykład sponsoringu
instytucjonalnego
projektowego
osobowego
emblematowego