Nauka

TEST CONTROLLING 1

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 25
25. Marża pokrycia kosztów I to różnica między:
b. Marżą pokrycia kosztów II stopnia a kosztami stałymi
d. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami stałymi sprzedawanych produktów
a. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami zmiennymi sprzedanych produktów
c. Marżą pokrycia kosztów III stopnia a kosztami stałymi centrów odpowiedzialności
Pytanie 26
26. Do wyznaczenia miernika poziomu realizacji zamówień musisz znać:
c. Przychody ze sprzedaży
d. Liczbę zamówień nieprzyjętych do realizacji
a. Liczbę klientów ogółem
b. Czas od wpływu reklamacji do jej rozstrzygnięcia
Pytanie 27
27. Których kosztów NIE zalicza się do kosztów pośrednich?
d. Kosztów energii technologicznej
a. Kosztów ogólnego zarządu
b. Kosztów sprzedaży i marketingu
c. Kosztów badań i rozwoju
Pytanie 28
28. Które z mierników nie są oparte na danych ze sprawozdań finansowych?
a. Niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
b. Mierniki oceny oparte na przychodach ze sprzedaży, niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
c. Miernik oceny oparte na przychodach ze sprzedaży, mierniki oceny efektywności gospodarowania
d. Miernik oceny oparte na przychodach ze sprzedaży
Pytanie 29
29. Poziom wskaźnika ROI zależy od:
c. Zrealizowanych przychodów ze sprzedaży
b. Średniej wartości aktywów operacyjnych
d. Ponoszonych kosztów operacyjnych (powinno być samych „kosztów”)
a. Wielkości aktywów operacyjnych wykorzystywanych przez centrum
Pytanie 30
30. Wskaźnik dotrzymania limitu kosztów stałych oblicza się wzorem:
a. Koszty stale poniesione/ koszty stałe budżetowe *100
d. Koszty stałe poniesione/ koszty zmienne poniesione *100
b. Koszty stałe poniesione/ koszty stałe centrum *100
c. Koszty stałe centrum/ koszty stałe poniesione *100
Pytanie 31
31. Do oceny pracy centrum przychodów controller powinien przyjąć kilka mierników. Dobór mierników będzie zależny od:
a. Rachunku zysków i strat
b. Specyfiki branży, w której działa dana firma
c. Miejsca centrum przychodów w strukturze controllingowej firmy
d. Przychodów firmy
Pytanie 32
32. Centrum wyników wyodrębnione na podstawie grup klientów lub według geograficznych obszarów sprzedaży będzie ponosić koszty stałe związane z:
d. Rozwojem centrum
b. Organizacja sprzedaży
a. Organizacją marketingu
c. Powiększaniem obszaru działania
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp