Nauka

Planowanie eksperymentu

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 33
. Wpływ czynnika ai na czynnik wynikowy uznaje się za istotny na danym poziomie istotności, jeśli:
D. |ai| ≥ akr
B. |ai| < akr
A. |ai| &rt; akr
C. |ai| ≤ akr
Pytanie 34
. Ostatni wiersz tabeli matrycy planowania dla planów Placketta-Burmana składa się z:
D. początkowo paru znaków „+”, a następnie paru „-”
C. tylko ze znaków „-”
A. naprzemiennych znaków „+” i „-”
B. tylko ze znaków „+”
Pytanie 35
Współczynniki równania regresji w planach dwupoziomowych bez uwzględnienia skutków interakcji uznaję się za nieistotne, gdy:
A. jest on większy od wartości krytycznej
D. jest mniejszy lub równy wartości krytycznej
B. jest mniejszy od wartości krytycznej
C. jest większy lub równy wartości krytycznej
Pytanie 36
W oznaczeniu PS/DS^(2n-k) dotyczące planów selekcyjnych dwupoziomowych k oznacza:
D. liczbę pomiarów równoległych
C. całkowitą liczbę doświadczeń
A. liczbę czynników wejściowych
B. krotność połowienia planu kompletnego PS/DK 2n , z którego utworzono dany plan selekcyjny
Pytanie 37
Plany selekcyjne są używane, ponieważ liczba doświadczeń w eksperymentach realizowanych według planów dwupoziomowych:
D. żadne z powyższych zdań nie jest prawdziwe
B. maleje szybko w miarę wzrostu liczby czynników wejściowych
A. rośnie szybko w miarę wzrostu liczby czynników wejściowych
C. pozostaje bez zmian
Pytanie 38
Test Fishera wykonujemy do::
D. Żadne z powyższych zdań nie jest prawdziwe
C. Oceny adekwatności równania regresji
A. Oceny powtarzalności (stabilności) warunków wykonywania doświadczeń
B. Oceny istotności współczynników równania regresji
Pytanie 39
. Poziom wejściowy podstawowy oznaczany jest jako:
C. +1
A. -1
B. 0
D. +
Pytanie 40
. Powyżej jakiej wartości n plany typu PS/DK^(3n) nie są zbyt efektywne ?
B. n&rt;5
A. n&rt;3
C. n&rt;10
D. n&rt;2