Nauka

UPG skoczny

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 65
Który z wymienionych niżej celów (interesów) nie mógłby być uznany za „wymóg imperatywny” w rozumieniu orzeczenia Cassis de Dijon (1979):
Ochrona określonych kategorii przedsiębiorstw
Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania usług użyteczności publicznej
Zapewnienie odpowiednio wysokich wpływów do budżetu państwa lub samorządu
Ochrona przed nieuczciwą konkurencją
Ochrona środowiska
Efektywność kontroli fiskalnej
Pytanie 66
Odwołując się do „względów usprawiedliwiających”, określonych w art. 30 TWE, lub „wymogów imperatywnych” w rozumienia orzeczenia Cassis de Dijon, państwo członkowskie powinno wykazać, że dana regulacja krajowa:
Służy określonemu celowi i jest proporcjonalna
Zapewnią równowagę budżetową państwa
Znajduje się poza zakresem zastosowania TWE
Pytanie 67
Zgodnie z formułą Cassis de Dijon ograniczenia w imporcie / eksporcie nie są usprawiedliwione, jeżeli są konieczne dla zapewnienia:
Ochrony pozycji danego kraju w międzynarodowym podziale pracy
Ochrony środowiska naturalnego
Ochrony konsumenta
Pytanie 68
W rezultacie orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w połączonych sprawach Keck i Mithouard (1991):
regulujące krajowe dotyczące „sposobów sprzedaży" znajdują się zasadniczo poza zakresem zastosowania art. 28 TWE
regulacje krajowe ograniczające swobodny przepływ towarów mogą być usprawiedliwione tylko na gruncie art. 30 TWE.
Zakaz ograniczeń ilościowych w przywozie towarów (art. 28 TWE) jest skuteczny bezpośrednio, a jego naruszenie nie może być w żaden sposób usprawiedliwione
Pytanie 69
Ograniczenia pozyskiwania i eksportu drewna z Puszczy Białowieskiej:
Mogłyby zostać usprawiedliwione na gruncie art. 30 TWE
Byłyby zakazane na postawie prawa wspólnotowego
Nie mogłyby zostać usprawiedliwione na gruncie art. 30 TWE
Pytanie 70
W rozumieniu TWE, swoboda przepływu osób dotyczy:
Tylko osób samodzielnie prowadzących działalność gospodarczą
Zarówno pracowników, jak i osób samodzielnie prowadzących działalność gospodarczą
Tylko pracowników
Pytanie 71
Czy pracownik z innego państwa członkowskiego może zostać na terenie państwa członkowskiego, w którym był zatrudniony, po ustaniu stosunku pracy?
Tak, gdyż wynika to explicite z prawa wtórnego
Tak, gdyż ustanie zatrudnienia nie powoduje utraty statusu pracownika
Nie, gdyż traci on wtedy status pracownika
Pytanie 72
Pojęcie „pracownika” wyznaczające zakres „swobody przepływu pracowników”:
Jest definiowane przez prawo poszczególnych państw członkowskich
Zostało zdefiniowane explicite w art. 39 TWE
Jest autonomicznym pojęciem prawa wspólnotowego