Nauka

Ekonomia Rozwoju SGH

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 41
Do której ze szkół ekonomicznych możemy przyporządkować Maxa Webera?
Instytucjonalnej
Keynsowskiej
Historycznej
Ewolucyjnej
Pytanie 42
Jaki spośród modelowych obrazów człowieka nie jest powszechnie używany w naukach społecznych?
Homo sovieticus
Homo sociologicus
Homo politicus
Homo economicus
Pytanie 43
Co jest składową kontekstu kulturowo-historycznego człowieka?
instytucje formalne i nieformalne
wiedza
technologia
wszystkie powyższe
Pytanie 44
Które z wymienionych czynników mają wg założeń ekonomii neoklasycznej wpływ na człowieka i wytwarzany przez niego produkt?
żadne z powyższych
instytucjonalne
historyczne
przyrodnicze
Pytanie 45
Dla której z poniższych ekonomii charakterystyczny jest materialistyczny, deterministyczny, biologiczno-fizykalny model człowieka, w którym zasady etyczne są wynikiem interakcji?
humanistycznej
ewolucyjnej
feministycznej
behawioralnej
Pytanie 46
Celem człowieka w ujęciu mikroekonomicznym jest:
maksymalizacja produkcji
maksymalizacja oszczędności
maksymalizacja konsumpcji
maksymalizacja produkcji per capita
Pytanie 47
Indywidualizm metodologiczny to:
przypisywanie jednostce cech na podstawie założeń dotyczących całego społeczeństwa
uogólnienie zachowań jednostki na całe społeczeństwo
teoria wyjaśniająca znaczenie niezależności jednostki
traktowanie człowieka jako jednostki o niepowielanych cechach
Pytanie 48
Według ekonomii humanistycznej:
zaspokojenie preferencji jest kluczowe dla ekonomii rozwoju
preferencje nie są naszymi potrzebami
żadna z powyższych
preferencje to nasze potrzeby
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp