Nauka

Zarządzanie wiedzą

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 17
Jeśli:
Organizacja stosuje strategię tworzenia wiedzy powinna oprzeć swój system zarządzania wiedzą na strategii personalizacji
Organizacja stawia na transfer i rozwój wiedzy ukrytej powinna szczegółowo programować zachowania pracowników i uniemożliwiać rozwój nieformalnych kontaktów pracowników
System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji należy rozwijać u pracowników umiejętności obsługi systemów komputerowych
Pytanie 18
Jeśli pracownik notuje wypowiedź szkoleniowca na temat sposobu obsługi sprzętu (górniczego?) to:
Kodyfikuje wiedzę
Pozyskuje wiedzę
Ugruntowuje wiedzę
Pytanie 19
Jeśli pracownik opracował instrukcję obiegu dokumentów to
Rozwinął syntetyczne aktywa wiedzy
Rozwija elementy poznawcze wiedzy ukrytej
Rozwija wiedzę ugruntowaną
Pytanie 20
Lojalność pracownika wobec samego siebie oznacza:
Tworzenie pozytywnych relacji ze wszystkimi podmiotami otoczenia
Rekomendowanie samego siebie
Że wizerunek klienta się nie liczy
Pytanie 21
Aby osiągnąć stan samoorganizacji należy:
Pracownik powinien mieć pełny dostęp do wszystkich informacji
Wprowadzić twórczy chaos
Oprzeć system motywacji na sankcjach
Ściśle kontrolować i sterować zachowaniami pracowników
Pytanie 22
Prawdą jest że:
Ludzie powinni uczyć się przez całe życie
Aby wprowadzić gospodarkę opartą na wiedzy ludzie muszą dostrzegać w przyszłości lukratywne perspektywy
Dla organizacji opartych na wiedzy najważniejsze są praktyczne umiejętności - wiedza teoretyczna ma drugorzędne znaczenie.
Pytanie 23
Podczas orientacji globalnej dominującą koncepcją zarządzania było
Zarządzanie marketingowe
Zarządzanie funkcjonalne
Zarządzanie strategiczne
Pytanie 24
System ZW oparty zostanie na strategii kodyfikacji jeśli:
przemysł w którym rozwija sie przedsiębiorstwo rozwija się intensywnie
jest niski stopien ukierunkowania produktu
często pojawiają sie problemy wymagające podczas rozwiązywania wiedzy eksperckiej