Nauka

Teorie Strategii

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 49
W ramach analizy poszczególnych trendów w podejściu scenariuszowym, możemy starać się ocenić:
Planowane przepływy finansowe
jednorodność i ustrukturalizowanie otoczenia
silne i słabe strony organizacji
bariery mobilności.
Pytanie 50
W ramach oceny strategii (wg Andrewsa) brane są pod uwagę:
Poziom ryzyka
Wewnętrzna spójność
wszystkie powyższe
Dopasowanie do kompetencji
Pytanie 51
W ramach oceny strategii (wg Andrewsa) brane są pod uwagę:
względny udział w rynku
siła komplementariuszy
poziom ryzyka
siła interesariuszy
Pytanie 52
W ramach trzech cykli składających się na proces planowania ustalone są:
Cele zadania i budżet
Cechy zasobów w modelu VRIO
Normy i wartości składające się na kulturę organizacyjną
Prawdopodobieństwo i wartość scenariuszy opcji
Pytanie 53
W szkole ewolucyjnej strategia jest uwarunkowana:
wizją Prezesa
silnymi i słabymi stronami organizacji
zewnętrznie
kulturą organizacyjną
Pytanie 54
W szkole zasobowej konkurowanie o kluczowe kompetencje rozpoczyna się:
na etapie tworzenia odpowiedniego produktu
na etapie tworzenia kluczowych kompetencji
na etapie pozyskania lub rozwinięcia składowych technologii lub umiejętności
na etapie istniejącej już w branży i rynku
Pytanie 55
Wyższość zasobów niematerialnych na materialnymi wynika z tego, że :
Zasoby niematerialne trudno jest nabyć
Zasoby niematerialne zużywają się w trakcie używania
Zasoby niematerialne są dobrze zorganizowane
Zasoby niematerialne są trudne do wyceny
Pytanie 56
Zaletą podejścia ”prostych reguł do strategii” jest
zapobieżenie powstania skostniałych i sformalizowanych systemów zarządzania
zaproponowanie strategii lidera kosztowego lub zróżnicowania
uwzględnienie interesów wszystkich zainteresowanych
zapewnienie cennych. trudnych do imitacji i unikatowych zasobów