Nauka

Teorie Strategii

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 81
Pierwszym krokiem dla procesu zarządzania strategicznego wg. Szkoły wzorca(ewolucyjnej) powinno być:
Analiza branży w której funkcjonuje firma
Analiza silnych i słabych stron w organizacji
Pozyskiwanie informacji na temat organizacji ze źródeł nieformalnych
Jasne określenie celów organizacji
Pytanie 82
Zaletą szkoły realnych opcji jest przyjęcie założenia, że:
Decydent zachowuje się zgodnie z modelem organizacyjnej racjonalności;
Firma powinna rozważać wiele opcji z możliwością braku kontynuacji.
Prawdopodobieństwo opcji nie jest istotne statystycznie;
Wartość wariantów jest zależna od opcji giełdowych;
Pytanie 83
Kluczowe dla wypracowania strategii planistycznej jest:
Zidentyfikowanie interesariuszy;
Przeprowadzenie analizy 5 sił konkurencji;
Przeprowadzenie analizy SWOT;
Zdefiniowanie kluczowych kompetencji firmy.
Pytanie 84
Aby rozwiązać problem prosty:
Należy zapewnić dostęp do informacji z wielu źródeł;
Znaleźć zależność między przyczynami a problemem;
Należy jasno komunikować wszystkie założenia.
Patrzeć na problem z wielu różnych perspektyw;
Pytanie 85
Wyższość zasobów niematerialnych nad materialnymi wynika z tego, że:
Zasoby niematerialne są dobrze zorganizowane;
Wszystkie powyższe.
Zasoby niematerialne nie zużywają się w trakcie używania;
Zasoby niematerialne jest trudno wycenić;
Pytanie 86
Istotą strategii realnych opcji jest:
Uproszczenie strategii;
Precyzyjna wycena opcji;
Eliminacja czynnika ryzyka decyzji.
Podział dużych przedsięwzięć na mniejsze etapy;
Pytanie 87
Decyzje inwestycyjne realizowane w sekwencji z zachowaniem prawa do braku kontynuacji
To definicja strategii realnych opcji
To definicja strategii planistycznej
To definicja strategii prostych reguł
To definicja strategii dominującej logiki
Pytanie 88
Na proces formułowania strategii w szkole ewolucyjnej składa
Wszystkie powyższe
Zbieranie informacji w sposób nieformalny
Testowanie rozwiązań przed ich wprowadzeniem
Tworzenie koalicji uczestniczącej w formułowaniu strategii