Nauka

promocja zdrowia

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 17
W pomiarze jakości życia osób w wieku podeszłym nie ma znaczenia ocena:
czynności życia codziennego
poziomu obciążeń osób sprawujących opiekę
oddalenia od centrów opieki zdrowotnej
społecznych warunków życia
Pytanie 18
Najbardziej charakterystycznymi problemami wieku podeszłego >75 r. ż. są:
zapewnienie właściwego żywienia
głównie zaburzenia układu pokarmowego
częste schorzenia psychoorganiczne
możliwość upadku
Pytanie 19
Które działanie nie poprawia skuteczności edukacji zdrowotnej:
nieformalny styl rozmowy
skrócenie czasu oczekiwania na wizytę
przekazanie wszystkich informacji niezależnie od oczekiwań pacjenta
wszystkie wymienione przyczyniają się do poprawy skuteczności edukacji zdrowotnej
Pytanie 20
Komunikacja jednostronna to wszystkie wymienione poza:
ulotkami o zdrowiu
prezentacjami autowizualnymi
wszystkie wymienione to jednostronne informacje o zdrowiu
sesjami poradniczymi
Pytanie 21
Skuteczna edukacja zdrowotna zależna od kontaktu lekarz-pacjent obejmuje:
rygorystyczne przestrzeganie zaleceń
podległość pacjenta
wszystkie wymienione
samookreślenie potrzeb przez pacjenta
Pytanie 22
Który z elementów nie ma znaczenia w promocji zdrowia w starości:
zanieczyszczenie środowiska
standard życia
aktywność umysłowa
wszystkie mają tak samo duże znaczenie
Pytanie 23
Nowoczesne podejście do promocji zdrowia jest oparte na:
podobnej strategii dla wszystkich ludzi
wyłącznego nadzoru pracowników ochrony zdrowia
wszystkie prawidłowe
włączenia do działań społeczności
Pytanie 24
Najbliższy idei promocji zdrowia jest model edukacji zorientowany na:
czynniki ryzyka
zdrowie
chorobę
profilaktykę