Nauka

efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 65
Celem działań realizowanych w fazie przekazania usług IT jest:
zarządzanie zasobami wymaganymi dla zbudowania wydań danej usługi,
zarządzanie zasobami wymaganymi dla dystrybucji wydań danej usługi,
projektowanie zmienionych usług,
zarządzanie portfelem usług.
Pytanie 66
Działania w fazie przekazania usług IT kreują wartość dla biznesu poprzez:
poprawę skuteczności i efektywności wprowadzania zmian i nowych usług z perspektywy klientów,
poprawę zgodności z regulacjami i standardami architektonicznymi,
realizację zadań i procesów wymaganych dla dostarczania usług użytkownikom biznesowym, zgodnie ze zdefiniowanymi poziomami,
projektowanie miar dla usług, procesów i architektur.
Pytanie 67
Testowanie to czynność służąca:
zweryfikowaniu, czy usługa IT spełnia uzgodnione wymagania,
zapewnieniu, że nowa lub zmieniona usługa IT zaspokoją potrzeby biznesu,
zagwarantowaniu, że spełnione są wymagania biznesowe, nawet gdy zmieniły się one w stosunku do oryginalnego projektu.
zweryfikowaniu, czy element konfiguracji spełnia specyfikację,
Pytanie 68
Zarządzanie aktywami to proces odpowiadającym za:
śledzenie i raportowanie wartości aktywów przez cały ich cykl życia,
ocenę nowej lub zmienionej usługi IT w celu zapewnienia kontroli ryzyka.
planowanie przenoszenia wydań do środowiska testowego,
utrzymywanie informacji o elementach konfiguracji, niezbędnych do świadczenia usługi IT,
Pytanie 69
Właściciel usługi odpowiada za:
zapewnianie istnienia właściwej dokumentacji, wytycznych i procedur dla procesów oraz tego, iż są one stosowane,
zapewnienie, że usługa spełnia oczekiwania klienta,
identyfikację możliwości usprawnień usługi,
alokowanie odpowiedzialności za dostawę usługi do właściwych menedżerów IT.
Pytanie 70
Celem eksploatacji usług IT jest:
projektowanie systemów i narzędzi do zarządzania usługami,
koordynacja oraz realizacja zadań wymaganych dla dostarczania usług użytkownikom biznesowym zgodnie ze zdefiniowanymi poziomami,
zarządzanie usprawnieniami usług IT.
bieżące, rutynowe zarządzanie technologią wykorzystywaną dla dostarczania i wspierania usług IT,
Pytanie 71
Incydent to:
obniżenie jakości usługi IT.
zmiana stanu, która ma znaczenie dla zarządzania usługą IT,
nieplanowane zakłócenie usługi IT,
awaria elementu konfiguracji, która nie wpłynęła jeszcze na usługę,
Pytanie 72
Podstawowym celem procesu zarządzania problemami jest:
wykonywanie codziennych działań niezbędnych do właściwego zarządzania infrastrukturą IT.
zapobieganie powtarzaniu się incydentów,
przywrócenie użytkownikom usługi IT, w możliwie najkrótszym czasie,
zminimalizowanie wpływu incydentów, których nie da się uniknąć,