Nauka

efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 49
W koncepcji 4P "Pozycja" definiuje:
czynniki wyróżniające danego dostawcę w oczach jego klientów,
wizję i misję,
kierunek, zgodnie z którym dostawca będzie realizował swoje cele,
plan działań.
Pytanie 50
Wewnętrzny dostawca usług to dostawca, który:
dostarcza swoje usługi do klientów, którzy działają w konkurencyjnym środowisku i potrzebują elastycznych struktur,
dostarcza usługi IT wewnątrz swojego departamentu,
wszystkie odpowiedzi są poprawne.
dostarcza jednakowe usługi do różnych jednostek biznesowych,
Pytanie 51
Zaangażowania jakich ról po stronie IT wymaga działanie polegające na definiowaniu rynku:
głównego architekta.
menedżera produktu,
menedżera ds. relacji z biznesem,
głównego planisty,
Pytanie 52
Katalog usług obejmuje:
usługi wycofane,
usługi będące w trakcie budowy,
wszystkie odpowiedzi są poprawne.
wszystkie aktywne usługi,
Pytanie 53
Nadzorowaniem inwestycji w zarządzanie usługami IT w całym przedsiębiorstwie, w aspekcie finansowym zajmuje się proces:
zarządzania popytem,
zarządzania portfelem usług.
zarządzania podażą,
zarządzania finansami,
Pytanie 54
SLA to umowa:
zawierana pomiędzy dostawcą usług IT a inną częścią tej samej organizacji IT,
opisująca docelowe poziomy usługi,
zawierana pomiędzy dostawcą usług IT a klientem,
określająca obowiązki dostawcy usług IT.
Pytanie 55
Dostępność:
to np. wielkość dysku twardego.
to zdolność usługi IT do realizacji przewidzianej funkcji, adekwatnie do potrzeb,
to maksymalna przepustowość, którą może dostarczyć usługa IT, równocześnie dotrzymując docelowych poziomów usług,
jest wyliczana poprzez pomiar efektu biznesowego usługi IT,
Pytanie 56
Proces, mający na celu zapewnienie, że założone i uzgodnione poziomy usług będą osiągane zarówno w stosunku do obecnie świadczonych usług, jak i w odniesieniu do usług planowanych to:
zarządzanie katalogiem usług,
zarządzanie poziomem usług,
zarządzanie pojemnością usług,
zarządzanie dostępnością usług.