Nauka

efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 33
Celem budowy efektywnego systemu nadzoru IT jest jasne określenie:
w jaki sposób będą monitorowane efekty tych decyzji.
w jaki sposób decyzje te zostaną podjęte,
jakie decyzje muszą zostać podjęte w celu zapewnienia efektywnego zarządzania IT,
kto powinien podejmować te decyzje,
Pytanie 34
Subiektywne miary efektywności:
odzwierciedlają oczekiwania wszystkich interesariuszy,
umożliwiają pomiar potrzeb biznesowych.
są łatwe do zmierzenia,
można ich używać do porównań między przedsiębiorstwami,
Pytanie 35
W modelu Hendersona i Venkatramana integracja funkcjonalna oznacza:
zapewnienie wewnętrznej spójności między wymaganiami i oczekiwaniami organizacji a dostarczaniem odpowiednich możliwości przez systemy informacyjne.
współzależność między strategią przedsiębiorstwa a jego strukturą,
współzależność między strategią IT i infrastrukturą IT,
Pytanie 36
W modelu Hendersona i Venkatramana, w przypadku gdy punktem wyjścia jest strategia biznesu, otrzymujemy perspektywę realizacji strategii biznesu. Wówczas:
rolą menedżerów biznesowych jest dostarczenie wizji technologii, która będzie najlepiej wspierać wybraną strategię biznesową. Rolą zarządzających IT jest efektywne projektowanie i wdrażanie wymaganej infrastruktury IT, która będzie zbieżna ze strategią IT;
rola zarządzających biznesem jest pośrednia i polega na nadawaniu kierunku oczekiwaniom zgłaszanym przez użytkowników IT oraz na ustalaniu priorytetów dla alokacji zasobów przeznaczanych na IT (wewnątrz firmy i na zewnątrz - outsourcing IT). Rolą zarządzających IT jest zapewnienie świadczenia właściwego poziomu usług IT, odpowiadającego na potrzeby biznesu.
menedżerowie biznesowi formułują strategię przedsiębiorstwa (jej logikę, wybory strategiczne), a rolą zarządzających IT jest wdrożenie tej strategii, czyli efektywne zaprojektowanie i wdrożenie infrastruktury IT i procesów wymaganych do wsparcia realizacji strategii;
Pytanie 37
W modelu Hendersona i Venkatramana, w przypadku gdy punktem wyjścia jest strategia IT, otrzymujemy perspektywę potencjału konkurencyjnego. Wówczas ocena efektywności opera się:
na badaniu satysfakcji użytkowników usług IT miarami ilościowymi i jakościowymi, wykorzystując wewnętrzny i zewnętrzny benchmarking;
na miarach ilościowych i jakościowych w zakresie przywództwa produktowego, tj. udział w rynku, wzrost przychodów, czy też wprowadzanie nowych produktów.
na wskaźnikach finansowych (głównie kosztowych);
Pytanie 38
W modelu Luftmana czynności nadzoru obejmują w szczególności:
integrowanie strategii IT i biznesu,
wysiłki w kierunku zwiększenia wzajemnego zrozumienia biznesu i IT.
rekrutację, szkolenia i utrzymanie pracowników,
priorytetowanie i ocenę efektywności inwestycji IT,
Pytanie 39
Obszar umiejętności w modelu Luftmana obejmuje:
metryki biznesowe,
zarządzanie związkami biznes-IT.
styl zarządzania,
uczenie się organizacji,
Pytanie 40
W modelu Luftmana proces zdefiniowany oznacza, że:
procesy są udokumentowane i komunikowane;
procesy są monitorowane i mierzone;
procesy powtarzają określony cykl.