Nauka

ARZ

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 33
Jeżeli sprzedaż ilościowo rośnie szybciej niż w ujęciu wartościowym może to znaczyć, że:
dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
producenci w krótkim okresie wysokiego popytu podnoszą ceny
nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów z segmentów ekonomicznych
przewagę w strukturze nabywców uzyskują klienci nastawieni na ekskluzywne produkty z wyższej półki
Pytanie 34
Przedsiębiorstwo odnotowało wzrost sprzedaży swojego produktu na rynku zagranicznym X o 50 000 EUR. Efekt popytowy na tym rynku w zakresie tego produktu wyniósł 80 000 EUR. Na tej podstawie można stwierdzić, że:
suma efektu udziału i efektu cenowego jest dodatnia
zarówno efekt udziału, jak i efekt cenowy są ujemne
suma efektu udziału i efektu cenowego jest ujemna
efekt udziału jest dodatni, a efekt cenowy ujemny
Pytanie 35
W ramach analizy scenariuszowej przeprowadza się analizę:
otoczenia konkurencyjnego
kompetencji przedsiębiorstwa
zasobów przedsiębiorstwa
makrootoczenia
Pytanie 36
Scenariusz pesymistyczny tworzony w metodzie scenariuszowej zawiera te trendy:
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo, bez względu na prawdopodobieństwo ich wystąpienia
któe mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najmniej prawdopodobne
których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne, bez względu na kierunek oddziaływania
Pytanie 37
Graficzna prezentacja wyników analizy scenariuszowej pozwala na ustalenie:
w których sferach otoczenia występują największe szanse, a w których zagrożenia
która ze sfer otoczenia jest najbardziej burzliwa
żadne z powyższych
jakie są mocne i słabe strony przedsiębiorstwa
Pytanie 38
Do zewnętrznych czynników/kryteriów oceny atrakcyjności rynku metodą General Electric/McKinsey można zaliczyć:
siłę nabywczą konsumentów
asortyment przedsiębiorstwa
tempo wzrostu rynku
bariery handlowe