Nauka

ARZ

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 25
Wskaźnik Herfindahla - Hirschmana o wartości bliskiej 0 wskazuje na:
rynek zdominowany przez jednego gracza (prawie monopol)
sytuację zbliżoną do konkurencji doskonałej
duży stopień rozdrobnienia rynku
duży stopień koncentracji rynku
Pytanie 26
Rynek, dla którego wskaźnik HHI (nieunormowany) wynosi pomiędzy 1000 a 1800 uznawany jest za rynek:
wysoce skoncentrowany o dużym zagrożeniu dalszego umacniania siły rynkowej połączonych firm
wysoce skoncentrowany
nieskoncentrowany
umiarkowanie skoncentrowany
Pytanie 27
Czynniki wpływające na popyt na surowce to:
środki polityki gospodarczej
zmiany technologiczne
wydarzenia polityczne
faza koniunktury
Pytanie 28
Podstawową jednostkę konsumującą w przypadku rynku mebli biurowych stanowi:
przedsiębiorstwo
liczba ludności w kraju
tartak
gospodarstwo domowe
Pytanie 29
Popyt efektywny to popyt określony przez:
potrzeby możliwe do zaspokojenia przy danym poziomie podaży krajowej
potrzeby poparte odpowiednim funduszem nabywczym
potrzeby ujawnione na rynku
potrzeby ujawnione na rynku i mające pokrycie w funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
Pytanie 30
Wzór Q=Nxs (N-populacja, S-wskaźnik spożycia na 1 mieszkańca) najlepiej wyraża pojemność rynku na:
towary służące do zaspokajania potrzeb określonej grupy konsumentów, np. studentów, dzieci
artykuły powszechnego spożycia
towary, których spożycie jest zróżnicowane ze względu na wiek, płeć itp.
usług
Pytanie 31
Determinanty pojemności rynkowej to:
potrzeby nabywców
poziom dochodów potencjalnych klientów
żadne z powyższych
ceny danego produktu lub usługi
Pytanie 32
Chłonność rynku jest kategorią ekonomiczną, dla której prawdziwe jest stwierdzenie:
jest równa liczbie jednostek konsumpcyjnych
wyraża stopień natężenia niezapokojonych potrzeb nabywców
można wpłynać na jej zwiększenie poprzez oddziaływanie na nabywców za pomocą instrumentów marketingu mix
oznacza natężenie popytu efektywnego w danym momencie czasowym
Przejdź na Memorizer+
W trybie nauki zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp