Nauka

Ekonomia Menadżerska

Wyświetlane są wszystkie pytania.
Pytanie 17
Dyskryminacja cenowa oznacza, że:
b. przedsiębiorstwo sprzedaje produkt różnym konsumentom po różnych cenach
a. przedsiębiorstwo wolnokonkurencyjne sprzedaje produkt po cenach minimalnych
d. rzad ustala górną granicę ceny, powyżej której dany produkt nie może być przez monopolistę sprzedawany
c. przedsiębiorstwo zmuszone jest do zmniejszenia zysków ze sprzedaży produktu
Pytanie 18
Zgodnie z zasadą ekwimarginalną, przy wielkości produkcji maksymalizującej zysk
a. utarg całkowity = przeciętny koszt całkowity
c. wyznaczany jest próg rentowności
d. utarg krańcowy = koszt krańcowy
b. utarg krańcowy = przeciętny koszt zmienny
Pytanie 19
Zysk normalny:
b. w doskonałej konkurencji nie istnieje
c. jest większy od sumy (niejawnych) kosztów alternatywnych czynników wytwórczych zaangażowanych w procesie produkcyjnym
d. równy jest zyskowi księgowemu
a. to inaczej zysk ekonomiczny
Pytanie 20
Menedżer niechętny ryzyku przypisze wynikowi ryzykownego działania ekwiwalent pewności:
b. mniejszy od wartości oczekiwanej tego działania
a. równy wartości oczekiwanej tego działania
c. większy od wartości oczekiwanej tego działania
d. trudno powiedzieć
Pytanie 21
21. Zysk ekonomiczny przedsiębiorstwa jest równy zeru, gdy:
c. koszt księgowy plus niejawny koszt alternatywny minus utarg całkowity równa się (0)
b. utarg całkowity minus koszt księgowy równy jest zeru
d. zysk nadzwyczajny jest większy od zysku normalnego
a. zysk księgowy minus niejawny koszt alternatywny równy jest zeru
Pytanie 22
Przedsiębiorstwo osiąga maksymalny zysk, gdy:
c. koszt krańcowy zrównuje się z utargiem przeciętnym i koszt krańcowy spada
b. różnica utargu całkowitego i kosztu całkowitego jest największa
a. utarg całkowity jest największy
d. koszt krańcowy zrównuje się z utargiem krańcowym i koszt krańcowy rośnie
Pytanie 23
Producent komputerów ustalił, że wzrost ich ceny jednostkowej z 5000zł do 7500zł spadek wielkości popytu (w ciągu miesiąca) z 1000 do 600. Wartość bezwzględna (?) elastycznościcenowej popytu na komputery wynosi zatem:
a. 0,2
d. 5
c. 1,25
b. 0,8